I medfør af lovbekendtgørelse nr. 778 af 7. august 2019 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning. Uddannelsen følger endvidere eksamensordningen inkl. fællesbestemmelserne for Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 2285 af 1. december 2021 om universitetsuddannelser tilrettelagt på heltid (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 2271 af 1. december 2021 om eksamener og prøver ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 104 af 24. januar 2021 (adgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen).
For to-faglige uddannelsesforløb er uddannelsen endvidere tilrettelagt i henhold til vejledning nr. 9698 af 28. august 2018 (Retningslinjer for universitetsuddannelser rettet mod undervisning i de gymnasiale uddannelser samt undervisning i gymnasiale fag i eux-forløb)
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Bacheloruddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen hører under Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi.
Bacheloruddannelsen er tilknyttet censorkorps for Musikvidenskab, -didaktik og -terapi.
Adgangskrav for bacheloruddannelsen i musik
Optagelse på bacheloruddannelsen i musik forudsætter en gymnasial uddannelse (stx, hhx, htx eller hf). I medfør af adgangsbekendtgørelsen er uddannelsens specifikke adgangskrav:
Inden påbegyndelsen af bacheloruddannelsen skal den studerende have bestået en adgangsprøve, der afholdes af universitetet. Der henvises til særskilte regler herom, der oplyses på studiets hjemmeside.
Adgangskrav til tilvalgsfag i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab
For at blive optaget på tilvalgsfaget skal ansøgeren opfylde de specifikke adgangskrav til bacheloruddannelsen i musik, der fremgår ovenfor.
Ansøgere til tilvalgsfaget skal ikke bestå en adgangsprøve for at blive optaget på tilvalgsfaget.
Adgangskrav for bachelorsidefaget i musik
For at blive optaget på sidefaget skal den studerende opfylde de specifikke adgangskrav til bacheloruddannelsen i musik, der fremgår ovenfor. Adgang til bachelorsidefaget i musik forudsætter endvidere, at den studerende har gennemført de første to årsværk af et centralt fag inden for de gymnasiale uddannelsers fagrække. Studienævnet kan dispensere fra dette.
Bacheloruddannelsen giver ret til følgende betegnelser afhængig af valg af specialisering:
Specialisering i Almen musik:
Specialisering i Populærmusik og lydproduktion:
Bacheloruddannelsen er en 3-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 180 ECTS.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre uddannelser på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit).
Studienævnet kan efter ansøgning ligeledes godkende, at en del af denne uddannelses uddannelseselementer gennemføres ved et andet universitet eller en anden videregående uddannelsesinstitution i Danmark eller i udlandet (forhåndsmerit).
Studienævnets afgørelser om merit træffes på baggrund af en faglig vurdering.
Studienævnets muligheder for at tildele dispensation, herunder dispensation til yderligere prøveforsøg og særlige prøvevilkår, fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Bachelorprojektet skal indeholde et resumé på engelsk. Hvis projektet er skrevet på engelsk, kan resumeet skrives på dansk. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Det forudsættes, at den studerende kan læse akademiske tekster på dansk, norsk, svensk og engelsk samt anvende opslagsværker mv. på andre europæiske sprog.
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En bachelor har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
En bachelor har grundlæggende kendskab til og indsigt i sit fags metoder og videnskabelige grundlag. Disse egenskaber kvalificerer bacheloren til videreuddannelse på et relevant kandidatstudium samt til ansættelse på baggrund af uddannelsen.
Bacheloruddannelsen i musik og et sidefag er en forskningsbaseret heltidsuddannelse, som skal give studerende grundlag for udøvelse af erhvervsfunktioner og kvalificere til optagelse på en kandidatuddannelse.
Det overordnede formål med bacheloruddannelsen i musik og et sidefag er, at den studerende skal erhverve sig den nødvendige viden samt de nødvendige færdigheder og kompetencer til at kunne arbejde selvstændigt inden for fagets rammer på et niveau, der lever op til internationale standarder.
Bacheloruddannelsens opbygning, moduler og valgfag giver den studerende mulighed for dels at vælge mellem to specialiseringer: ’almen’ og ’populærmusik og lydproduktion’, dels at opnå individuel prægning af uddannelsen inden for de to specialiseringer.
Bacheloren
Uddannelsens overordnede specifikke læringsmål er, at den studerende opnår:
Viden om:
Færdigheder
Kompetencer
Særskilt for den specialiseringen i Almen musik gælder desuden følgende overordnede færdighedsmæssige læringsmål:
Særskilt for specialiseringen i Populærmusik og lydproduktion gælder desuden følgende overordnede færdighedsmæssige læringsmål:
Mål for og indhold af tilvalgsfaget i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab
Bachelortilvalget i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab har til formål at give den studerende kvalifikationer til at iværksætte, udvikle, udføre og lede musik- og lydrelaterede projekter. Målet er at give den studerende kompetencer til at drive selvstændig virksomhed eller til at opnå ansættelse i privat eller offentligt regi indenfor lyd-/musikproduktions- og designområdet. Tilvalgsfaget giver ligeledes kompetencer til fortsatte studier på kandidatuddannelsen i Musik
Sidefaget i musik
Den studerende skal gennem sidefagsuddannelsen i musik opnå:
Viden om:
Færdigheder i:
Kompetencer til:
Tilrettelæggelse af bacheloruddannelsen i musik:
Uddannelsens 1.-4 semester studeres inden for musik, 5. semester studeres inden for både musik og det pågældende BA-tilvalg, og 6. semester studeres inden for BA-tilvalget. Uddannelsen er modulopbygget og består inden for det centrale fag af obligatoriske basismoduler og obligatoriske specialiseringsmoduler. Desuden indgår valgfrie moduler. Den studerende følger ud over de obligatoriske basismoduler de obligatoriske specialiseringsmoduler på den almene specialisering eller de obligatoriske specialiseringsmoduler på specialiseringen i populærmusik og lydproduktion. Desuden vælger den studerende valgfrie moduler på tilsammen 10 ECTS-point.
De angivne valgfrie moduler oprettes i det omfang Studienævnet vurderer, at der er tilstrækkelig tilslutning til dem. Såfremt valgfag ikke udbydes, vil de studerende blive tilbudt andre valgmuligheder. Valgfag/valgfrie moduler skal under alle omstændigheder tilsammen udgøre 10 ECTS-point.
Studerende på specialiseringen i Almen musik vælger valgfag svarende til 5 ECTS-point på 3. semester og valgfag svarende til 5 ECTS-point på 4. semester. Studerende på specialiseringen i Almen musik kan ikke vælge modulet Lyd i digitale medier.
Studerende på specialiseringeni Populærmusik og lydproduktion vælger valgfag svarende til 5 ECTS-point på 3. semester og valgfag svarende til 5 ECTS-point på 4. semester. Studerende på specialiseringen i Populærmusik og lydproduktion kan ikke vælge modulet Grundlæggende indspilnings- og lydstudieteknik.
Uddannelsens 1. semester omfatter studier inden for musikhistorie, musikteori, problembaseret læring og projekt samt i arrangementsteknik, sammenspil og musikteknologi. For specialiseringen i almen musik indgår endvidere klaver, sang og korledelse og for specialiseringen i populærmusik og lydproduktion indgår performancefag 1.
Uddannelsens 2. semester omfatter studier i analyse og videnskabsteori samt fortsatte studier i arrangementsteknik og sammenspil. For specialiseringen i Almen musik indgår desuden kurser i musikteori, satsteknik, stemmeteori, samt fortsatte studier i klaver, sang, korsang og korledelse. For specialiseringen i Populærmusik og lydproduktion indgår kurser i akustik og psykoakustik, lydstudieteknik og performancefag 2.
Studerende på specialiseringen i Almen musik skal have bestået modulet Færdighed og Performance 1 for at kunne deltage i undervisningen og tilmelde sig prøven i Færdighed og Performance 2. Studerende på specialiseringen Populærmusik og lydproduktion skal have bestået modulet Performancefag 1 for at kunne deltage i undervisningen og tilmelde sig prøven i Performancefag 2.
Uddannelsens 3. semester omfatter arbejde med metode og empiri. For specialiseringen i Almen musik indgår desuden videregående studier i musikhistorie, satsteknik, klaver, sang, korsang og korledelse samt to valgfag. For specialiseringen i Populærmusik og lydproduktion indgår desuden studier i komposition, lydproduktion, musik og lydprogrammering, samt performancefag 3 og et valgfag.
Studerende på specialiseringen i Almen musik skal have bestået modulet Færdighed og Performance 2 for at kunne deltage i undervisningen og tilmelde sig prøven i Færdighed og Performance 3. Studerende på specialiseringen i Populærmusik og Lydproduktion skal have bestået modulet Performancefag 2 for at kunne deltage i undervisningen og tilmelde sig prøven i Performancefag 3.
Uddannelsens 4. semester omfatter studier i kultur og teknologi. For specialiseringen i Almen musik indgår desuden fortsatte studier i sang, klaver, korsang og korledelse samt et valgfag. For specialiseringen i populærmusik og lydproduktion indgår desuden studier i performance og produktion samt et valgfag.
Studerende på specialiseringen i Almen musik skal have bestået modulet Færdighed og Performance 3 for at kunne deltage i undervisningen og tilmelde sig prøverne i Sang, Klaver og Korledelse.
Uddannelsens 5. semester omfatter bachelorprojektet samt studieaktiviteter inden for tilvalget eller sidefaget.
Uddannelsens 6. semester omfatter alene studieaktiviteter inden for tilvalget eller sidefaget.
Tilrettelæggelse af BA-tilvalget i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab:
Tilvalget i musik, lyddesign og entreprenørskab er tilrettelagt, som det beskrives i uddannelsesoversigten § 18.
Tilrettelæggelse af sidefaget i musik:
Bachelorsidefaget består af tre moduler på tilsammen 15 ECTS-point på den studerendes 5. semester og fire moduler på tilsammen 30 ECTS-point på den studerendes 6. semester. På 5. semester kombineres bachelorsidefaget med bachelorprojektet på den studerendes centrale fag.
Bachelorsidefaget i musik er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret og overvejende projektorganiseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer inden for en nærmere fastsat tidsramme angivet i ECTS-point, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer, der er angivet og afgrænset i studieordningen.
Bachelorsidefaget består af 7 moduler i form af kurser og emnestudier. Modulerne består af hhv. et musikvidenskabeligt niveau inden for bl.a. musikteori, satsteknik og analyse, samt et færdighedsrettet niveau. Disse discipliner udgør det faglige grundlag for de videre studier på kandidatsidefaget, som primært indeholder musikhistorie, musikæstetik, digital musikteknologi samt performancefag.
Uddannelsens 5. semester etablerer grundlæggende akademiske, musikteoretiske og praktiske forudsætninger for musikstudiet i relation til musikfagets faglige mindstekrav.
Uddannelsens 6. semester udgøres af videregående moduler inden for de samme områder samt et modul i moderne indspilnings- og musikproduktionsteknologi.
Regler om forløb af bacheloruddannelsen
Inden udgangen af første studieår på bacheloruddannelsen skal den studerende, for at kunne fortsætte uddannelsen, deltage i alle prøver på første studieår. Første studieår skal være bestået senest inden udgangen af andet studieår efter studiestart, for at den studerende kan fortsætte sin bacheloruddannelse. Der kan dog i særlige tilfælde dispenseres fra ovenstående.
Generelle prøvebestemmelser
Projekter mv. kan udarbejdes i fællesskab af indtil 5 studerende. Bachelorprojekter kan udarbejdes i fællesskab af indtil 3 studerende. Ved prøver i projekter mv. gælder denne prøveform:
En projektprøve med udgangspunkt i det skriftlige arbejde, hvad enten dette er udarbejdet individuelt eller i samarbejde med andre. Projektrapporten/det skriftlige arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar. Projektrapporten udgør følgelig grundlaget for eksamination og bedømmelse, og der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige præstation. Ved en mundtlig projektprøve skal den enkelte studerende eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der foretages en individuel bedømmelse af den studerendes præstation, jf. eksamensbekendtgørelsen § 4, stk.2.
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i en af den/de studerende udarbejdet projektrapport.
Hvor der ved skriftlige arbejder er fastsat regler for arbejdets omfang, svarer en side til 2400 tegn inklusiv mellemrum. Det fastsatte sidetal omfatter kun selve den skriftlige fremstilling, idet fx titelblad, forord, indholdsfortegnelse, litteraturliste, resume og bilag ikke medtælles. Ved opgørelsen af sidetal medtælles noter, men ikke illustrationer. Sidetal anføres enten på forsiden eller i et forord.
De angivne prøvetider ved mundtlige prøver er inkl. votering og meddelelse af resultatet.
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, indgår en vurdering af den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk korrekthed og overensstemmelse med normerne for formelt, akademisk skriftsprog samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig faktor i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med få eller uvæsentlige mangler.
De studieelementer, der ligger til grund for den enkelte prøve, normeres som andele af årsværk, idet et årsværk er en fuldtidsstuderendes arbejde i et år inklusive ferie. Et årsværk er lig 60 ECTS-point.
For at bestå uddannelsen skal alle prøver være bestået med mindst karakteren 02 eller bedømmelsen "Bestået". Der udregnes et vægtet gennemsnit af karaktererne fra de prøver, som bedømmes efter 7-trinsskalaen, på baggrund af de enkelte prøvers vægt i ECTS-point. Dvs. at gennemsnittet defineres som summen af de enkelte karakterer, hver multipliceret med den tilhørende prøves ECTS-omfang, divideret med summen af ECTS-pointene for de prøver, der indgår i gennemsnittet.
Ved beregningen indgår ikke prøver, som bedømmes med bestået/ikke bestået. Gennemsnittet anføres på eksamensbeviset med én decimal.
Undervisningsform
Undervisningsformen på bacheloruddannelsen varierer imellem forelæsninger, workshops og færdighedsundervisning, som tilrettelægges afhængigt af det enkelte moduls læringsmål.
Ved bedømmelsen af de enkelte prøver gives enten en karakter efter 7-trinsskalaen eller bedømmelsen bestået/ikke bestået. Prøverne er enten interne eller eksterne.
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Specialisering:
Almen musik | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Musikhistorie og problembaseret læring
(BAMUS20201) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Arrangement og sammenspil 1
(BAMUS20202) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 1
(BAMUS20223) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Grundlæggende digital musikteknologi
(BAMUS20224) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Færdighed og performance 1
(BAMUS20209) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Arrangement og sammenspil 2
(BAMUS20205) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Analyse og videnskabsteori
(BAMUS202024) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 2
(BAMUS202010) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Færdighed og performance 2
(BAMUS202037) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Metode og empiri
(BAMUS20207) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Videregående satsteknik
(BAMUS202012) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Færdighed og performance 3
(BAMUS202013) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musikhistorisk periodestudium
(BAMUS202014) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Valgfrie moduler 3. semester
Vælg 5 ECTS
| Kursus | 5 | ||||
4. Semester
| ||||||
Musik, teknologi og kultur
(BAMUS202025) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Klaver
(BAMUS202015) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Sang
(BAMUS202016) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Korledelse
(BAMUS202026) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Valgfrie moduler 4. semester: Almen musik
Vælg 5 ECTS
| Kursus | 5 | ||||
5. Semester
| ||||||
Bachelorprojekt
(BAMUS20208) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Tilvalg eller sidefag | 15 | |||||
6. Semester
| ||||||
Tilvalg eller sidefag | 30 |
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Specialisering:
Populærmusik og lydproduktion | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Musikhistorie og problembaseret læring
(BAMUS20201) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Arrangement og sammenspil 1
(BAMUS20202) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 1
(BAMUS20223) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Grundlæggende digital musikteknologi
(BAMUS20224) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Performancefag 1
(BAMUS202017) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Arrangement og sammenspil 2
(BAMUS20205) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Analyse og videnskabsteori
(BAMUS202024) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Lydstudieteknik og psykoakustik
(BAMUS20225) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Performancefag 2
(BAMUS202018) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Metode og empiri
(BAMUS20207) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Komposition og lydproduktion
(BAMUS202019) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Performancefag 3
(BAMUS202027) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Valgfrie moduler 3. semester
Vælg 5 ECTS
| Kursus | 5 | ||||
4. Semester
| ||||||
Musik, teknologi og kultur
(BAMUS202025) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Performance og produktion
(BAMUS202020) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Valgfrie moduler 4. semester: Populærmusik og lydproduktion
Vælg 5 ECTS
| Kursus | 5 | ||||
5. Semester
| ||||||
Bachelorprojekt
(BAMUS20208) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Tilvalg eller sidefag | 15 | |||||
6. Semester
| ||||||
Tilvalg eller sidefag | 30 |
Valgfrie moduler 3. semester Vælg 5 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Musikæstetik
(BAMUS20226) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Emnestudium
(BAMUS20221) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Valgfrie moduler 4. semester: Almen musik Vælg 5 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Kunst, Kultur og Sundhed
(VMKST20221) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Grundlæggende indspilnings- og lydstudieteknik
(BAMUS202022) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Valgfrie moduler 4. semester: Populærmusik og lydproduktion Vælg 5 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Kunst, Kultur og Sundhed
(VMKST20221) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Lyd i digitale medier
(BAMUS20227) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Tilvalget i musik, lyddesign og entreprenørskab
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Linje: Tilvalget i musik, lyddesign og entreprenørskab | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
2. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
3. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
4. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
5. Semester
| ||||||
Entreprenørskab og lydbranchen
(BAMUS202031) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Musik og lydbranding
(BAMUS20228) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Centralt fag | 15 | |||||
6. Semester
| ||||||
Musik og Innovation
(BAMUS20222) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Lyd og musik i det offentlige rum
(BAMUS20229) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Musik, lyd og entreprenørskab i teori og praksis
(BAMUS202035) | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Sidefaget i musik
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
2. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
3. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
4. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
5. Semester
| ||||||
Arrangement og sammenspil 1
(BAMUS20202) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 1
(BAMUS20223) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Færdighed og performance 1
(BAMUS20209) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Centralt fag | 15 | |||||
6. Semester
| ||||||
Arrangement og sammenspil 2
(BAMUS20205) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 2
(BAMUS202010) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Analyse og videnskabsteori
(BAMUS202024) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Færdighed og performance 2
(BAMUS202037) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Videnskabsteori og videnskabelig metode
Videnskabsteori og videnskabelig metode indlæres gennem modulerne Analyse og Videnskabsteori (2. sem) og modulet Metode og Empiri (3. sem.)
Studieordningen er godkendt af dekanen og træder i kraft pr. 1. september 2022.
Studienævnet udbyder ikke undervisning efter den hidtidige studieordning fra 2020 efter sommereksamen 2024.
Studienævnet udbyder eksamen i moduler fra den hidtidige studieordning, i det omfang der er studerende, der har brugt prøveforsøg i et modul uden at bestå. Antallet af prøveforsøg følger eksamensbekendtgørelsen.
Prodekanen for uddannelse har den 16. marts 2022 godkendt, at der tilføjes en tekst vedrørende reeksamen i følgende moduler gældende fra efteråret 2022:
Prodekanen for uddannelse har den 15. november 2022 godkendt, at modulet "Markedsanalyse og dokumentation" udskiftes med modulet "Musik og innovation" gældende fra foråret 2023.
Prodekanen for uddannelse har den 16. november 2022 godkendt en revision af modulerne ”Korledelse”, ”sang”, ”Klaver”, ”Performancefag 1”, ”Performancefag 2”, ”Performancefag 3”, ”Musikæstetik”, ”Musik, lyd og entreprenørskab i teori og praksis” og ”Performance og produktion”. Dispensationen er gældende fra efteråret 2023.
Prodekanen for uddannelse har den 21. december 2022 godkendt en revision af modultypen i modulerne ”Musikhistorie og Problembaseret læring”, ”Analyse og Videnskabsteori” og ”Metode og empiri”.