I medfør af lovbekendtgørelse nr. 778 af 7. august 2019 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning. Uddannelsen følger endvidere eksamensordningen inkl. fællesbestemmelserne for Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 2285 af 1. december 2021 om universitetsuddannelser tilrettelagt på heltid (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 2271 af 1. december 2021 om eksamener og prøver ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 104 af 24. januar 2021 (adgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen).
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Bacheloruddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen hører under Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO)
Bacheloruddannelsen er tilknyttet censorkorps for Uddannelsesvidenskab, Gymnasiepædagogik og Læring.
Optagelse forudsætter en gymnasial uddannelse.
I medfør af adgangsbekendtgørelsen er uddannelsens specifikke adgangskrav:
Bacheloruddannelsen giver ret til betegnelsen Bachelor (BA) i organisatorisk læring. Den engelske betegnelse er Bachelor of Arts (BA) in Organizational Learning.
Bacheloruddannelsen er en 3-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 180 ECTS.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre uddannelser på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit).
Studienævnet kan efter ansøgning ligeledes godkende, at en del af denne uddannelses uddannelseselementer gennemføres ved et andet universitet eller en anden videregående uddannelsesinstitution i Danmark eller i udlandet (forhåndsmerit).
Studienævnets afgørelser om merit træffes på baggrund af en faglig vurdering.
Studienævnets muligheder for at tildele dispensation, herunder dispensation til yderligere prøveforsøg og særlige prøvevilkår, fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Bachelorprojektet skal indeholde et resumé på engelsk. Hvis projektet er skrevet på engelsk, kan resumeet skrives på dansk. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Det forudsættes, at den studerende kan læse akademiske tekster på dansk, norsk, svensk og engelsk samt anvende opslagsværker mv. på andre europæiske sprog.
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En bachelor har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
En bachelor har grundlæggende kendskab til og indsigt i sit fags metoder og videnskabelige grundlag. Disse egenskaber kvalificerer bacheloren til videreuddannelse på et relevant kandidatstudium samt til ansættelse på baggrund af uddannelsen.
Bacheloruddannelsen i Organisatorisk Læring er en forskningsbaseret heltidsuddannelse, som sigter mod at give de studerende en indføring i samfundsvidenskabelige fag og metoder, der giver grundlag for at forstå, analysere, understøtte og styre læring og vidensbaseret udvikling i private og offentlige organisationer. Typiske erhvervsfunktioner vil være udviklingskonsulent, projekt- og kvalitetsmedarbejder, innovationsmedarbejder, arbejdsmiljøkonsulent, jobkonsulent og HR-konsulent. Uddannelsen tilrettelægges tværfagligt, problembaseret og praksisorienteret med udgangspunkt i organisatorisk læringsteori, organisationsteori, læringsteori, videnssociologi, innovationsteori og tilgrænsende fagområder samt videnskabsteori, metode og evaluering.
Uddannelsens formål
Bacheloruddannelsen i organisatorisk læring har til formål at give bachelorerne en række samfundsvidenskabelige og tværfaglige kompetencer, som kvalificerer til at arbejde med organisatorisk læring, organisationsudvikling og kompetenceudvikling i private og offentlige virksomheder samt til videreuddannelse på kandidatniveau.
Uddannelsens fag
Bacheloruddannelsen i organisatorisk læring består af en række fag samt valgfag. Fagene er organiseret i moduler. Bacheloruddannelsens konstituerende fag udgør 165 ECTS og valgfag udgør 15 ECTS.
Bacheloruddannelsens fag omfatter:
Den studerende opnår efter afsluttet uddannelse følgende faglige og erhvervsrelevante kompetencer:
Viden om og forståelse af
De overordnede mål for den studerendes tilegnelse af viden er, at den studerende skal:
Færdigheder i
De overordnede mål for den studerendes udvikling af færdigheder er, at den studerende efter endt bacheloruddannelse skal kunne:
Kompetencer
De overordnede mål for den studerendes tilegnelse af kompetencer er, at den studerende efter endt bacheloruddannelse skal kunne:
Bacheloruddannelsen i Organisatorisk Læring er opbygget af 16 moduler. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer. Uddannelsen er tilrettelagt med henblik på at sikre faglig progression og sammenhæng.
Modul | Semester | ECTS | Intern | Ekstern |
Modul 1: Problembaseret Læring i Teori og Praksis | 1. sem. | 10 ECTS | B/EB | |
Modul 2: Organisation og samfund | 1. sem. | 20 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 3: Videnskabsteori & Kvalitativ Metode | 2. sem. | 10 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 4: Læringsteori & Organisatorisk Læring | 2. sem. | 20 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 5: Videnskabsteori & Kvantitativ Metode | 3. sem | 10 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 6: Evaluering af Læreprocesser | 3. sem | 10 ECTS | B/EB | |
Modul 7: Organisatorisk Læring og Samarbejde i og blandt Organisationer | 3. sem | 10 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 8: Organisatorisk Læring: Et Fokus på Strategisk Fornyelse og Innovation | 4. sem | 10 ECTS | B/EB | |
Modul 9: Organisationspsykologi & Intervention | 4. sem | 15 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 10a: Digitale metoder (valgfag) | 4. sem | 5 ECTS | 7-trinsskal | |
Modul 10b: Strategiimplementering og Forandringsledelse (valgfag) | 4. sem. | 5 ECTS | 7-trisskala | |
Modul 11: Digitalisering & Teknologiledelse | 5. sem. | 10 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 12: Human Ressource Management | 5. sem. | 5 ECTS | B/EB | |
Modul 13: Organisatorisk Læring i Praksis | 5. sem. | 15 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 14a: Virksomhedskommunikation (valgfag) | 6. sem. | 10 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 14b: Psykosocialt Arbejdsmiljø (valgfag) | 6. sem. | 10 ECTS | 7-trinsskala | |
Modul 15: Bachelorprojekt | 6. sem. | 20 ECTS | 7-trinsskala |
De valgfrie moduler oprettes efter studienævnets beslutning.
I tilfælde af ønske om at erstatte et af uddannelsens valgfrie moduler med valgfag fra en anden uddannelse, skal dette ske via skriftlig ansøgning herom til Studienævnet for Læring, IT og Organisation.
Regler om forløb af bacheloruddannelsen
Inden udgangen af første studieår på bacheloruddannelsen skal den studerende, for at kunne fortsætte uddannelsen, deltage i alle prøver på første studieår. Første studieår skal være bestået senest inden udgangen af andet studieår efter studiestart, for at den studerende kan fortsætte sin bacheloruddannelse.
Studienævnet kan dog i særlige tilfælde dispenseres fra ovenstående.
ØVRIGE GENERELLE PRØVEBESTEMMELSER:
Stk. 1
Ved bedømmelsen af de enkelte prøver gives enten en karakter efter 7-trins-skalaen eller bedømmelsen bestået/ikke bestået. Hvert modul afsluttes med en eksamen, der afprøver den studerendes kompetencer inden for det pågældende moduls læringsmål. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler.
Stk. 2
Prøverne er enten interne eller eksterne. Hvor intet andet er anført, bedømmes prøverne af eksaminator og en intern bedømmer eller en ekstern censor.
Stk. 3
Hvor intet andet er anført, er prøverne på dansk. Dette gælder både skriftlige og mundtlige prøver.
Stk. 4
Projekter udarbejdes som udgangspunkt i grupper af studerende, hvor intet andet er angivet. Mht. et bestemt moduls krav til gruppestørrelse og eventuel individuel aflevering henvises til modulbeskrivelserne.
Bachelorprojektet kan udarbejdes i fællesskab af indtil 5 studerende.
Ved mundtlige prøver med baggrund i projekter, emnestudier mv. gælder , hvor intet andet er bestemt, følgende prøveformer:
En projektprøve tager udgangspunkt i det skriftlige arbejde, hvad enten dette er udarbejdet individuelt eller i samarbejde med andre. Projektrapporten/det skriftlige arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar.
Projektrapporten udgør følgelig grundlaget for eksamination og bedømmelse, og der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige præstation. Ved en mundtlig projektprøve skal den enkelte studerende eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der foretages en individuel bedømmelse af de studerendes præstation, jf. eksamensbekendtgørelsen (bek.nr. 670 af 19. juni 2014 § 4 stk. 2).
Den enkelte studerende har mulighed for at få meddelt bedømmelsen i enrum. I givet fald dette ønskes meddeles det ved eksaminationens påbegyndelse.
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende, eksaminator og censor/intern medbedømmer med udgangspunkt i et mundtligt oplæg og projektrapporten.
Prøvetiden er, hvor intet andet er bestemt, normeret til 20 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højest i alt to timer ved store grupper, 30 minutter i alt ved individuelle prøver. Disse angivelser er inklusive tid til votering og karaktergivning.
Stk. 5
Hvor der ved skriftlige arbejder er fastsat regler for arbejdets omfang, svarer en side til 2400 tegn med mellemrum. Det fastsatte sidetal omfatter kun selve den skriftlige fremstilling, idet fx titelblad, forord, indholdsfortegnelse, litteraturliste, resume og bilag ikke medtælles. Ved opgørelsen af sidetal medtælles noter, men ikke illustrationer. Sidetal anføres enten på forsiden eller i et forord. Opgaver som ikke holder sig inden for det angivne sidetal i modulbeskrivelsen er ikke afleveringsberettigede. Opgaven vil blive registreret som ”Ej bedømt”, og den studerende har brugt et eksamensforsøg.
Stk. 6
De angivne prøvetider ved mundtlige prøver er inkl. votering og meddelelse af resultatet.
Stk. 7
Ved omprøve henvises til bestemmelser i gældende eksamensordning.
Stk. 8
De studieelementer, der ligger til grund for den enkelte prøve, normeres som andele af årsværk, idet et årsværk er en fuldtidsstuderendes arbejde i et år. Et årsværk er lig 60 ECTS-point.
Stk. 9
For at bestå uddannelsen skal alle prøver, som bedømmes efter 7-trinsskalaen, bestås med mindst karakteren 2. Der udregnes et vægtet gennemsnit af karaktererne fra de prøver, som bedømmes efter 7-trinsskalaen, på baggrund af de enkelte prøvers vægt i ECTS-point. Dvs. at gennemsnittet defineres som summen af de enkelte karakterer, hver multipliceret med den tilhørende prøves ECTS-omfang, divideret med summen af ECTS-pointene for de prøver, der indgår i gennemsnittet.
Ved beregningen indgår ikke prøver, som bedømmes med bestået/ikke bestået. Gennemsnittet anføres på eksamensbeviset med én decimal.
Stk. 10
Såfremt der opstår alvorlige samarbejdsvanskeligheder i en projektgruppe, kontakter gruppen projektvejlederen med henblik på en afklarende samtale. Det er dernæst op til semesterkoordinatoren eller studienævnet at vurdere, om der er grund til ændringer. Såfremt gruppen ender med en opsplitning fordeles de resterende af gruppens vejledningstimer forholdsmæssigt. Som hovedregel gælder desuden, at alle medlemmer af gruppen har ret til det materiale, der indtil bruddet er indsamlet.
Vedr. PBL progression gennem uddannelsen:
Bachelor i Organisatorisk Læring er baseret på principperne for Problem Baseret Læring (PBL) og de fire PBL-kompetencefelter der er knyttet her til, det vil sige 1) Refleksive kompetencer 2) Problemorienterede kompetencer 3) Interpersonelle kompetencer og 4) Strukturelle kompetencer.
Hver af de fire områder indeholder en række kompetencer. I det følgende listes de mest fremtrædende kompetence-områder, der indgår i uddannelsen.
Refleksive kompetence omfatter:
Problemorienterede kompetencer:
Interpersonelle kompetencer omfatter:
Strukturelle kompetencer omfatter:
Igennem studieordningen er der hen over semestrene eksplicit indarbejdet en progression i PBL-kompetencerne. Eksempelvis er der på 1. semester et 10 ECTS PBL modul (modul 1), hvor der arbejdes intensivt med PBL principper og metodikker. Samtidig arbejder de studerende også med en portfolio på 1. semester, hvor den enkelte studerende arbejder med at fastholde og reflektere over egen læring. På alle projektmodulerne fokuseres der systematisk på, at de studerende på et stadig højere niveau arbejder med at tilegne sig viden og forståelse af, samt færdigheder og kompetencer til at håndtere det komplekse projektarbejde i samarbejde med andre studerende. Endelig skal den studerende på bachelorprojektet på 6. semester arbejde systematisk med refleksion over egen læring opnået gennem bacheloruddannelsen, hvilket dokumentres i portfolio eller lignende dokumentationsform. Alle fire PBL-kompetencefelter indgår således især på 1. 2. 5. og 6. semester, mens der på de øvrige semestre er fokus på udvalgte områder af PBL-kompetencerne. Af modulbeskrivelserne og de dertilhørende læringsmål fremgår det eksplicit, hvilke af PBL-kompetencerne der indgår.
Prøverne i uddannelsens moduler kan enten være interne eller eksterne og bedømmes enten efter 7-trinsskalaen eller bestået/ikke bestået.
De enkelte modulers indhold og undervisningsformer:
Udbydes som:
1-faglig | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Problembaseret læring i teori og praksis
(BAOL20221) | Projekt | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Organisation og Samfund
(BAOL20222) | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Videnskabsteori og Kvalitativ Metode
(BAOL20223) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Læringsteori og Organisatorisk Læring
(BAOL20224) | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Videnskabsteori og Kvantitativ Metode
(BAOL20225) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Evaluering af Læreprocesser
(BAOL20226) | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Organisatorisk Læring og Samarbejde i og blandt Organisationer
(BAOL20227) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
4. Semester
| ||||||
Organisatorisk Læring: Et Fokus på Strategisk Fornyelse og Innovation
(BAOL20228) | Projekt | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Organisationspsykologi og Intervention
(BAOL20229) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Valgfag 4. semester | 5 | |||||
5. Semester
| ||||||
Digitalisering og Teknologiledelse
(BAOL202211) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Human Ressource Management
(BAOL202212) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Organisatorisk Læring i Praksis
(BAOL202213) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
6. Semester
| ||||||
Bachelorprojekt
(BAOL202215) | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Valgfag 6. semester | 10 |
Valgfag 4. semester | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Digitale Metoder
(BAOL202210A) | Projekt | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Strategiimplementering og forandringsledelse
(BAOL202210B) | Projekt | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Introduktion til dataintensive digitale metoder i humanistiske projekter
(BADATAINT22) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Lykke og livskvalitet - er det det samme?
(BAPSY2020VM2) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Projekt- og forandringsledelse
(BAINV2027) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Engelsk |
Virksomhedsledelse
(BAKDM202034) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Design og Styring af digitaliserings- og innovationsprojekter
(BAIDIT20211) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Forvaltningsret
(BAPAS201724) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Modul 7: Implementering af it-baserede systemer i organisationer
(KAITL20227) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Mundtlig kommunikation: Retorik i praksis
(BAKDM202014) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Modul 7: Innovation og forandringsledelse
(BAIDIT20214) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Valgfag 6. semester | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Virksomhedskommunikation
(BAOL202214A) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Psykosocialt Arbejdsmiljø
(BAOL202214B) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Lykke og livskvalitet - er det det samme?
(BAPSY2020VM2) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Projekt- og forandringsledelse
(BAINV2027) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Engelsk |
Virksomhedsledelse
(BAKDM202034) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Design og Styring af digitaliserings- og innovationsprojekter
(BAIDIT20211) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Forvaltningsret
(BAPAS201724) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Modul 7: Implementering af it-baserede systemer i organisationer
(KAITL20227) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Mundtlig kommunikation: Retorik i praksis
(BAKDM202014) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Organisationskonsultation, organisatorisk læring og kommunikation
(BAKDM202042) | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Personlighedspsykologi
(BAPSY20203) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Politiske institutioner
(BAPAS202205) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk og Engelsk |
Økonomistyring inkl. management/ledelse
(BAEØK202036) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Modul 7: Innovation og forandringsledelse
(BAIDIT20214) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Videnskabsteori og metode indgår specifikt på uddannelsens 2. semester ("Videnskabsteori og kvalitativ metode") og på 3. semester ("Videnskabsteori og kvantitativ metode").
Studienævnet offentliggør på Moodle mere udførlige oplysninger om uddannelsen, herunder om eksamen
Studieordningen er godkendt af dekanen og træder i kraft pr. 01. september 2022
Studienævnet udbyder ikke undervisning efter den hidtidige studieordning fra 2020 efter sommereksamen 2024.
Studienævnet udbyder eksamen i moduler fra den hidtidige studieordning, i det omfang der er studerende, der har brugt prøveforsøg i et modul uden at bestå. Antallet af prøveforsøg følger eksamensbekendtgørelsen.
Prodekanen for uddannelse har den 7. september 2022 godkendt en ændring i gruppestørelsen i modulet "Organistorisk læring i praksis" gældende fra efteråret 2022.
Prodekanen for uddannelse har den 13. oktober 2022 godkendt, at gruppestørrelsen og sideantallet ændres i forbindelse med prøven i modulet ”Digitalisering og Teknologiledelse” gældende fra efteråret 2022. Gruppestørrelsen ændres til min. 2 studerende og max. 5 studerende, mens sideantallet ændres til min. 5 og max. 10 normalsider for hele gruppen.
Prodekanen for uddannelse har den 19. januar 2023 godkendt, at følgende valgfag udbydes på hhv. 4. og 6. semester gældende fra foråret 2023:
Prodekanen for uddannelse har den 15. februar 2023 godkendt, at valgfaget "Modul 7: Innovation og forandringsledelse” udbydes gældende fra foråret 2023.
Prodekanen for uddannelse har den 28. juni 2023 godkendt en mindre tilføjelse til ”info om prøven” i modulet "Problembaseret læring i teori og praksis" gældende fra efteråret 2023.
Prodekanen for uddannelse har den 21. august 2023 godkendt en mindre revision af læringsmålene i modulet "Videnskabsteori og kvantitativ metode" gældende fra efteråret 2023.
Prodekanen for uddannelse har den 21. august 2023 godkendt en revision af indhold og prøveform i modulet "Organisatorisk læring og samarbejde i og blandt organisationer" gældende fra efteråret 2023.
Prodekanen for uddannelse har den 30. september 2024 godkendt, at prøveformen ændres fra en 24-timers skriftlig eksamen til en 48-timers skriftlig eksamen i modulet "Videnskabsteori og kvantitativ metode" gældende fra efteråret 2024.