I medfør af lovbekendtgørelse nr. 778 af 7. august 2019 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning. Uddannelsen følger endvidere eksamensordningen for Aalborg Universitet.
Kandidatuddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 20 af 9. januar 2020 om bachelor- og kandidatuddannelser ved universiteterne (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 22 af 9. januar 2020 om eksamen og censur ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 153 af 26. februar 2020 (adgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen).
For to-faglige uddannelsesforløb er uddannelsen endvidere tilrettelagt i henhold til vejledning nr. 9698 af 28. august 2018 (Retningslinjer for universitetsuddannelser rettet mod undervisning i de gymnasiale uddannelser samt undervisning i gymnasiale fag i eux-forløb).
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Kandidatuddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Kandidatuddannelsen hører under Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi
Kandidatuddannelsen er tilknyttet censorkorps for Musikvidenskab, -didaktik og -terapi
Adgangskrav for kandidatuddannelsen i musik:
Adgangsgivende uddannelser uden retskrav på optagelse på den 1-faglige kandidatuddannelse i musik
Adgangsgivende uddannelser med retskrav på optagelse på den 2-faglige kandidatuddannelse i musik (musik som centralt fag)
Ansøgere, der har bestået følgende bacheloruddannelse, har retskrav på optagelse på den 2-faglige kandidatuddannelse i musik (musik som centralt fag):
Adgangsgivende uddannelser uden retskrav på optagelse på den 2-faglige kandidatuddannelse i musik (musik som centralt fag)
Adgangskravet for kandidatsidefagsuddannelsen i musik
Kandidatuddannelsen giver ret til betegnelsen Cand.mag. i musik. Den engelske betegnelse er Master of Arts (MA) in Music.
Kandidatuddannelsen i musik er en 2-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 120 ECTS.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre uddannelser på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit).
Studienævnet kan efter ansøgning ligeledes godkende, at en del af denne uddannelses uddannelseselementer gennemføres ved et andet universitet eller en anden videregående uddannelsesinstitution i Danmark eller i udlandet (forhåndsmerit).
Studienævnets afgørelser om merit træffes på baggrund af en faglig vurdering.
Studienævnets muligheder for at tildele dispensation, herunder dispensation til yderligere prøveforsøg og særlige prøvevilkår, fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Specialet skal indeholde et resumé på engelsk. Hvis projektet er skrevet på engelsk, kan resumeet skrives på dansk. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Det forudsættes, at den studerende kan læse akademiske tekster på dansk, norsk, svensk og engelsk samt anvende opslagsværker mv. på andre europæiske sprog.
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En kandidat har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
Kandidaten kan varetage højt kvalificerede funktioner på arbejdsmarkedet på baggrund af uddannelsen. Desuden har kandidaten forudsætninger for forskning (ph.d.-uddannelse). Kandidaten har i forhold til bacheloren udbygget sin faglige viden og selvstændighed, således at kandidaten selvstændigt anvender videnskabelig teori og metode inden for såvel akademisk og erhvervsmæssig/ professionel sammenhæng.
Kandidatuddannelsen i musik og kandidatuddannelsen
Kandidatuddannelsen i musik og kandidatuddannelsen med musik som centralt fag er forskningsbaserede heltidsuddannelser, som skal give den studerende grundlag for udøvelse af erhvervsfunktioner og kvalificere til optagelse på en ph.d.-uddannelse.
Kandidaten
Kandidatuddannelsen i musik og kandidatuddannelsen med musik som centralt fag bygger videre på og supplerer de kundskaber og færdigheder, som den studerende har opnået i løbet af sin forudgående bacheloruddannelse. Målet med kandidatuddannelsen i musik og kandidatuddannelsen med musik som centralt fag er, at den studerende skal erhverve sig den nødvendige viden samt de nødvendige færdigheder og kompetencer til at kunne arbejde selvstændigt inden for fagets rammer på et niveau, der lever op til internationale standarder.
Kandidatuddannelsen i musiks overordnede læringsmål er, at den studerende opnår:
Viden om:
Færdigheder i:
Kompetencer til:
Kandidatuddannelsen med musik som centralt fags overordnede læringsmål er, at den studerende opnår:
Viden om:
Færdigheder i:
Kompetencer til:
Sidefagsuddannelsen i musik
Sidefagsuddannelsen i musik har til formål, gennem studier inden for musik at give grundlag for, at den studerende opnår kvalifikationer inden for musikfagets hovedområder og opnår faglig kompetence til at undervise inden for de gymnasiale uddannelsers fagrække.
Den studerende skal gennem sidefagsuddannelsen i musik opnå:
Viden om:
Færdigheder i:
Kompetencer til:
Kandidatuddannelsen i musik
Kandidatuddannelsen i musik (1.-4. semester) består af fire semestres studier med et omfang på 120 ECTS. I uddannelsen indgår valgfag med et omfang på i alt 15 ECTS-point. Kandidatspecialet (30 ECTS-point) skrives på uddannelsernes 4. semester. I uddannelserne kan indgå et studieophold i udlandet; studieaktiviteterne ved det pågældende udenlandske universitet træder da i stedet for studieaktiviteter inden for kandidatuddannelsen.
Kandidatuddannelsen med musik som centralt fag (1.-4. semester) består af centralt fag i musik med et omfang på 75 ECTS-point (2½ semesters studier) og et kandidatsidefag med et omfang på 45 ECTS-point (1½ semesters studier). I det centrale fag indgår valgfag med et omfang på i alt 10 ECTS-point. Kandidatspecialet (30 ECTS-point) skrives på uddannelsernes 10. semester. I uddannelserne kan indgå et studieophold i udlandet; studieaktiviteterne ved det pågældende udenlandske universitet træder da i stedet for studieaktiviteter inden for kandidatuddannelsen.
Uddannelsen er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer angivet i ECTS-point inden for en nærmere fastsat tidsramme, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer, der er angivet og afgrænset i studieordningen. Kandidatuddannelsen i musik (1.-4. semester) giver mulighed for specialisering inden for følgende to forskellige studieretninger, musikteknologi og musikpædagogik. Studieaktiviteterne i kandidatuddannelsen i musik omfatter moduler inden for henholdsvis obligatoriske fag, retningsmoduler og valgfag. De obligatoriske fag omfatter i alt 85 ECTSpoint, retningsmodulerne 10 ECTS-point mens de valgfri fag omfatter i alt 25 ECTS-point. Disse fag giver tilsammen den studerende mulighed for at nå de i § 16 formulerede mål.
Kandidatuddannelse med musik som centralt fag (1.-4. semester).
1. semester (30 ECTS-point) studeres inden for kandidatsidefaget, 2. semester studeres inden for både kandidatsidefaget (15 ECTS-point) og det centrale fag musik (15 ECTS), 3. semester (30 ECTS-point) studeres inden for det centrale fag musik, og på 10. semester (30 ECTS) skrives kandidatspeciale med hovedvægten i det centrale fag musik. Studieaktiviteterne i det centrale fag musik omfatter moduler inden for henholdsvis obligatoriske fag og valgfag. De obligatoriske fag omfatter i alt 65 ECTS-point, mens de valgfri fag omfatter i alt 10 ECTSpoint. Disse fag giver tilsammen den studerende mulighed for at nå de formulerede mål. De angivne valgfrie moduler oprettes i det omfang Studienævnet vurderer, at der er tilstrækkelig tilslutning til dem. Ligeledes vil Studienævnet, på baggrund af de studerendes ønsker, vurdere indenfor hvilke områder der udbydes undervisning i profileringsfag 1, 2 og 3.
Uddannelsen bygger på en kombination af musikfaglige, problemorienterede og tværfaglige tilgange og tilrettelægges ud fra følgende arbejds- og evalueringsformer, der kombinerer færdigheder og faglig refleksion:
1. semester på kandidatuddannelsen i musik omfatter for studieretningen i musikteknologi studier inden for musik og lyd i samspil med andre udtryksformer og medier, i musik og musikalitet, kulturlivskundskab og musikantropologi, samt i et profileringsfag.
1. semester på kandidatuddannelsen i musik omfatter for studieretningen i musikpædagogik studier inden for musikpædagogik i musik og musikalitet, kulturlivskundskab og musikantropologi, samt i et profileringsfag.
Kandidatuddannelsen med musik som centralt fag består på 1. semester udelukkende af studieaktiviteter på sidefaget.
2. semester på kandidatuddannelsen i musik omfatter studier i improvisation og interaktivitet, i musikanalyse og et profileringsfag samt et valgfag. Kandidatuddannelsen med musik som centralt fag består på 2. semester af studier i musikanalyse og et profileringsfag samt af studieaktiviteter på sidefaget.
Kandidatuddannelsen i musik og kandidatuddannelsen med musik som centralt fag omfatter på 3. semester arbejde med synopsis, videregående studier i profileringsfaget samt valgfag.
Kandidatuddannelsen i musik og kandidatuddannelsen med musik som centralt fag består på 4. semester af arbejdet med kandidatspecialet.
Obligatoriske moduler kandidatuddannelsen i musik
Musik og kultur | 1.sem. | 10 ECTS-point |
Musik og musikalitet | 1.sem. | 5 ECTS-point |
Profileringsfag 1 | 1.sem. | 5 ECTS-point |
Musikanalyse, tydning og tolkning | 2.sem. | 10 ECTS-point |
Improvisation og interaktivitet | 2.sem. | 10 ECTS-point |
Profileringsfag 2 | 2.sem. | 5 ECTS-point |
Synopsismodul | 3.sem. | 5 ECTS-point |
Profileringsfag 3 | 3.sem. | 5 ECTS-point |
Kandidatspeciale | 4.sem. | 30 ECTS-point |
Retningsmoduler kandidatuddannelsen i musik
Retningsmoduler kandidatuddannelsen i musik Musik, lyd og flermodalitet | 1.sem. | 10 ECTS-point |
Musikpædagogik | 1.sem. | 10 ECTS-point |
Obligatoriske moduler kandidatuddannelsen med musik som centralt fag
Musikanalyse, tydning og tolkning | 2.sem. | 10 ECTS-point |
Profileringsfag 1 | 2.sem. | 5 ECTS-point |
Praksismodul | 3.sem. | 10 ECTS-point |
Profileringsfag 2 | 3.sem. | 5 ECTS-point |
Synopsismodul | 3.sem. | 5 ECTS-point |
Kandidatspeciale | 4.sem. | 30 ECTS-point |
Valgfrie moduler kandidatuddannelsen i musik
Emnestudie | 2.sem. | 5 ECTS-point |
Videregående lydstudieteknik og lydanalyse | 2.sem. | 5 ECTS-point |
Praksismodul | 3.sem. | 10 ECTS-point |
Musikpsykologi | 3.sem. | 10 ECTS-point |
Musik- og lyddesign | 3.sem. | 10 ECTS-point |
Valgfrie moduler kandidatuddannelsen med musik som centralt fag
Musik, lyd og flermodalitet | 3.sem. | 10 ECTS-point |
Musikpædagogik | 3.sem. | 10 ECTS-point |
Musikpsykologi | 3.sem. | 10 ECTS-point |
Musik- og lyddesign | 3.sem. | 10 ECTS-point |
Kandidatsidefaget i musik
Bachelorsidefaget læses på 5.-6. semester af den studerendes bacheloruddannelse, mens kandidatsidefaget læses på 1.-2. semester af den studerendes kandidatuddannelse. De to sidefag læses således i sammenhæng, uanset at de indgår i hhv. en bacheloruddannelse og en kandidatuddannelse.
Kandidatsidefaget består af 8 obligatoriske moduler i form af kurser og emnestudier på tilsammen 45 ECTS-point. Modulerne indeholder primært teoretiske studier inden for musikæstetik og analyse, praktiske aktiviteter inden for satsteknik og digital teknologi samt færdighedsstudier. Fem obligatoriske moduler på tilsammen 30 ECTS-point er placeret på den studerendes 1. semester, samt tre moduler på tilsammen 15 ECTS point på den studerendes 2. semester. På 2. semester kombineres kandidatsidefaget med studier på den studerendes centrale fag.Sidefagsforlængelse på 30 ECTS kan gennemføres på den studerendes 3. eller, med godkendelse af det centrale fags studienævn, på den studerendes 5. semester. Sidefagsforlængelsen består af 4 obligatoriske moduler.
Kandidatsidefaget i musik er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret og overvejende projektorganiseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer inden for en nærmere fastsat tidsramme angivet i ECTS-point, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer, der er angivet og afgrænset i studieordningen. Modulerne indeholder primært teoretiske studier inden for musikæstetik og analyse, praktiske aktiviteter inden for satsteknik og digital teknologi samt færdighedsstudier.
Obligatoriske moduler, kandidatsidefaget i musik
Musikhistorie | 1. sem. | 10 ECTS-point |
Musikæstetik | 1. sem. | 5 ECTS-point |
Videregående satsteknik | 1. sem. | 5 ECTS-point |
Færdighed og performance 3 | 1. sem. | 5 ECTS-point |
Musik og digital teknologi | 1.sem. | 5 ECTS-point |
Klaver | 2. sem. | 5 ECTS-point |
Sang | 2. sem. | 5 ECTS-point |
korledelse | 2. sem. | 5 ECTS-point |
Studietidsforlængelse, Kandidatsidefaget i Musik
Kandidatsidefaget i Musik forlænges med et semester (30 ECTS), hvis det kombineres med et centralt fag fra den gymnasiale fagrække udenfor det humanistiske hovedområde. En række fagkombinationer er undtaget fra sidefagsforlængelse. En liste over fagkombinationer findes på AAUs hjemmeside vedrørende gymnasielæreruddannelser. Studietidsforlængelsen består af fire moduler svarende til i alt 30 ECTS.
Studietidsforlængelsen på 30 ECTS placeres på den studerendes 3. eller med tilladelse fra det centrale fags studienævn på 5. semester af den studerendes kandidatuddannelse.
Obligatoriske moduler for studietidsforlængelse, kandidatsidefaget i musik
Musik og kultur | 3./ 5. sem. | 10 ECTS-point |
Musik og musikalitet | 3./5. sem. | 5 ECTS-point |
Profileringsfag | 3./5. sem. | 5 ECTS-point |
Musikpædagogik | 3./5. sem. | 10 ECTS-point |
GENERELLE PRØVEBESTEMMELSER
Projekter kan udarbejdes i fællesskab af indtil 5 studerende. Specialer kan udarbejdes i fællesskab af indtil 3 studerende. Ved prøver i projekter gælder normalt følgende prøveform:
En projektprøve med udgangspunkt i det skriftlige arbejde, hvad enten dette er udarbejdet individuelt eller i samarbejde med andre. Projektet/det skriftlige arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar. Projektrapporten udgør følgelig grundlaget for eksamination og bedømmelse, og der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige præstation. Ved en mundtlig gruppeprøve skal den enkelte studerende eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der foretages en individuel bedømmelse af den studerendes præstation, jf. eksamensbekendtgørelsen § 4, stk.2.
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i en af den/de studerende udarbejdet projektrapport.
Hvor der ved skriftlige arbejder er fastsat regler for arbejdets omfang, svarer en side til 2400 tegn med mellemrum. Det fastsatte sidetal omfatter kun selve den skriftlige fremstilling, idet fx titelblad, forord, indholdsfortegnelse, litteraturliste, resume og bilag ikke medtælles. Ved opgørelsen af sidetal medtælles noter, men ikke illustrationer. Sidetal anføres enten på forsiden eller i et forord.
De angivne prøvetider ved mundtlige prøver er inkl. votering og meddelelse af resultatet.
Det er en betingelse for at indstille sig til prøven i kandidatspecialet, at samtlige forudgående prøver inkl. prøver i valgfag i det foreskrevne omfang er bestået.
De studieelementer, der ligger til grund for den enkelte prøve, normeres som andele af årsværk, idet et årsværk er en fuldtidsstuderendes arbejde i et år inklusive ferie. Et årsværk er lig 60 ECTS-point.
For at bestå uddannelsen skal alle prøver være bestået med mindst karakteren 02 eller bedømmelsen "bestået". Der udregnes et vægtet gennemsnit af karaktererne fra de prøver, som bedømmes efter 7-trinsskalaen, på baggrund af de enkelte prøvers vægt i ECTS-point. Dvs. at gennemsnittet defineres som summen af de enkelte karakterer, hver multipliceret med den tilhørende prøves ECTS-omfang, divideret med summen af ECTS-pointene for de prøver, der indgår i gennemsnittet.
Ved beregningen indgår ikke prøver, som bedømmes med bestået/ikke bestået. Gen-nemsnittet anføres på eksamensbeviset med én decimal.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets læringsmål med ingen eller få uvæsentlige mangler.
Undervisningsform
Undervisningsformen på kandidatuddannelsen varierer imellem forelæsninger, workshops og færdighedsundervisning, som tilrettelægges afhængigt af det enkelte moduls læringsmål.
Ved bedømmelsen af de enkelte prøver gives enten en karakter efter 7-trinsskalaen eller bedømmelsen bestået/ikke bestået. Prøverne er enten interne eller eksterne.
Udbydes som:
1-faglig | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Musik og kultur
(KAMUS20201) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Musik og musikalitet
(KAMUS202016) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Profileringsfag 1
(KAMUS20204) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Retningsmoduler 1. semester
Vælg 10 ECTS
| Kursus | 10 | ||||
2. Semester
| ||||||
Musikanalyse, tydning og tolkning
(KAMUS20203) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Improvisation og interaktivitet
(KAMUS20202) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Profileringsfag 2
(KAMUS20205) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Valgfag 2. semester
Vælg 5 ECTS
| 5 | |||||
3. Semester
| ||||||
Synopsismodul
(KAMUS20206) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Profileringsfag 3
(KAMUS20208) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Valgfag 3. semester
Vælg 20 ECTS
| Kursus | 20 | ||||
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(KAMUS20207) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Sidefag | 30 | |||||
2. Semester
| ||||||
Musikanalyse, tydning og tolkning
(KAMUS20203) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Profileringsfag 1
(KAMUS20204) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Sidefag | 15 | |||||
3. Semester
| ||||||
Praksismodul
(KAMUS20209) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Profileringsfag 2
(KAMUS20205) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Synopsismodul
(KAMUS20206) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Musik som centralt fag: Valgfag 3. semester
Vælg 10 ECTS
| 10 | |||||
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(KAMUS20207) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Musikhistorie
(SIMUS20208) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Musikæstetik
(SIMUS20209) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Videregående satsteknik
(SIMUS202014) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Færdighed og performance 3
(SIMUS202015) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musik og digital teknologi
(SIMUS202010) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Klaver
(SIMUS202011) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Sang
(SIMUS202012) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Korledelse
(SIMUS202013) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Centralt fag | 15 | |||||
3. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
4. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 |
Musik som sidefag med studietidsforlængelse:
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Musikhistorie
(SIMUS20208) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Musikæstetik
(SIMUS20209) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Videregående satsteknik
(SIMUS202014) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Færdighed og performance 3
(SIMUS202015) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musik og digital teknologi
(SIMUS202010) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Klaver
(SIMUS202011) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Sang
(SIMUS202012) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Korledelse
(SIMUS202013) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Centralt fag | 15 | |||||
3. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
4. Semester
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
5. Semester
| ||||||
Musik og kultur
(SIMUS202099) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig | Dansk |
Musik og musikalitet
(SIMUS202098) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Profileringsfag
(SIMUS202097) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Musikpædagogik
(SIMUS202096) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Retningsmoduler 1. semester Vælg 10 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Musik, lyd og flermodalitet
(KAMUS202010) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Musikpædagogik
(KAMUS202011) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Valgfag 2. semester Vælg 5 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Emnestudie
(KAMUS202014) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Videregående lydstudieteknik og lydanalyse
(KAMUS202015) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Valgfag 3. semester Vælg 20 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Praksismodul
(KAMUS20209) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Musikpsykologi
(KAMUS202012) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Musik- og lyddesign
(KAMUS202013) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Musik som centralt fag: Valgfag 3. semester Vælg 10 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Musik, lyd og flermodalitet
(KAMUS202010) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Musikpædagogik
(KAMUS202011) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Musikpsykologi
(KAMUS202012) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Musik- og lyddesign
(KAMUS202013) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Studienævnet offentliggør og vedligeholder på sin hjemmeside mere udførlige oplysninger om uddannelsen, herunder eksamen.
Studieordningen er indstillet af studienævnet for musik og godkendt af dekanen. Studieordningen har virkning fra den 1. september 2020 og gælder for alle studerende, der påbegynder kandidatstudiet denne dato eller senere.
Studienævnet udbyder ikke undervisning efter den hidtidige studieordning fra 2019 efter sommereksamen 2021.
Studienævnet udbyder eksamen i moduler fra den hidtidige studieordning, i det omfang der er studerende, der har brugt prøveforsøg i et modul uden at bestå. Antallet af prøveforsøg følger eksamensbekendtgørelsen.
Dispensation gældende fra efteråret 2020
Ændring i læringsmål og prøveform i modulet ”Musik og kultur”
Ændring af prøvetekst i modulerne ”Musik, lyd og flermodalitet” og ”Musikpædagogik”
Dispensationen er godkendt af prodekan for uddannelse d. 10. november 2020