I medfør af lovbekendtgørelse nr. 778 af 7. august 2019 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning. Uddannelsen følger endvidere eksamensordningen for Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 20 af 9. januar 2020 om bachelor- og kandidatuddannelser ved universiteterne (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 22 af 9. januar 2020 om eksamen og censur ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 153 af 26. februar 2020 (adgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen).
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Bacheloruddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen hører under Studienævn for International Virksomhedskommunikation
Bacheloruddannelsen er tilknyttet censorkorps for Erhvervskommunikation, sprog og medier.
Optagelse på bacheloruddannelsen i International Virksomhedskommunikation i Spansk forudsætter opfyldelse af følgende krav eller dokumentation af tilsvarende kvalifikationer:
Ovenstående krav gælder både for kvote 1 og kvote 2.
Der kan dispenseres fra adgangskravene, hvis ansøgeren skønnes at have tilsvarende kvalifikationer erhvervet på anden vis fx via udlandsophold, erhvervsarbejde og/eller anden uddannelse. Der henvises i øvrigt til adgangsbekendtgørelsen.
Bacheloruddannelsen giver ret til betegnelsen Bachelor (BA) i international virksomhedskommunikation, spansk. Den engelske betegnelse er Bachelor of Arts (BA) in International Business Communication in Spanish.
Bacheloruddannelsen er en 3-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 180 ECTS.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre uddannelser på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit).
Studienævnet kan efter ansøgning ligeledes godkende, at en del af denne uddannelses uddannelseselementer gennemføres ved et andet universitet eller en anden videregående uddannelsesinstitution i Danmark eller i udlandet (forhåndsmerit).
Studienævnets afgørelser om merit træffes på baggrund af en faglig vurdering.
Studienævnets muligheder for at tildele dispensation, herunder dispensation til yderligere prøveforsøg og særlige prøvevilkår, fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Bachelorprojektet skal indeholde et resumé på engelsk. Hvis projektet er skrevet på engelsk, kan resumeet skrives på dansk. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Det forudsættes, at den studerende kan læse akademiske tekster på dansk, norsk, svensk, spansk og engelsk samt anvende opslagsværker mv. på andre europæiske sprog.
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En bachelor har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
En bachelor har grundlæggende kendskab til og indsigt i sit fags metoder og videnskabelige grundlag. Disse egenskaber kvalificerer bacheloren til videreuddannelse på et relevant kandidatstudium samt til ansættelse på baggrund af uddannelsen.
Bacheloruddannelsen international virksomhedskommunikation er en forskningsbaseret heltidsuddannelse, som skal give den studerende grundlag for udøvelse af erhvervsfunktioner og kvalificere til optagelse på en kandidatuddannelse.
Det overordnede formål for bacheloruddannelsen i international virksomhedskommunikation er, at den studerende skal erhverve sig den nødvendige viden samt de nødvendige færdigheder og kompetencer til at kunne arbejde selvstændigt inden for fagets rammer på et niveau, der lever op til internationale standarder.
Følgende vil fremgå af kompetenceprofilen på eksamensbeviset: En bachelor har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø. En bachelor har grundlæggende kendskab til og indsigt i sit fags metoder og videnskabelige grundlag. Disse egenskaber kvalificerer bacheloren til videreuddannelse på et relevant kandidatstudium samt til ansættelse på baggrund af uddannelsen.
Bacheloruddannelsen i international virksomhedskommunikation giver den studerende viden, færdigheder og kompetencer inden for nedenstående områder.
UDDANNELSENS KOMPETENCEPROFIL
Viden
De overordnede mål for den studerendes tilegnelse af viden er, at den studerende efter endt bacheloruddannelse skal have viden om og forståelse af følgende fagområder og skal kunne reflektere over teori, metode og praksis inden for disse områder:
Færdigheder
De overordnede mål for den studerendes udvikling af færdigheder er, at den studerende efter endt bacheloruddannelse selvstændigt skal kunne:
Kompetencer
De overordnede mål for den studerendes tilegnelse af kompetencer er, at den studerende efter endt bacheloruddannelse skal:
Bacheloruddannelsen i international virksomhedskommunikation er kendetegnet ved problembaseret projektarbejde, som tager udgangspunkt i et sæt principper for uddannelse, der udgør Aalborgmodellen for problembaseret læring (PBL). Aalborgmodellen er baseret på følgende grundprincipper:
Problemet som udgangspunkt
Problemet er omdrejningspunktet for den studerendes læreproces. Problemet kan være af både teoretisk og praktisk karakter. Det skal endvidere være autentisk og videnskabeligt funderet. ”Autenticitet” indebærer, at problemet har relevans uden for universitetet. ”Videnskabeligt” indebærer, at det er muligt at begribe, analysere og behandle problemstillingen teoretisk og metodisk inden for en eller flere fagdiscipliner.
Projektorganisering i grupper
Et projekt udgør en tidsbegrænset og målrettet proces, hvor et problem kan formuleres, analyseres og bearbejdes, så det resulterer i et håndgribeligt produkt, eksempelvis en projektrapport. Projektet målstyres gennem problemformuleringen, der i lighed med projektets metoder udvikles løbende gennem projektforløbet.
Projektet understøttes af kurser
For at sikre, at de studerende stifter bekendtskab med et bredt udvalg af teorier og metoder, de kan benytte i projektarbejdet, deltager de studerende i obligatoriske og valgfrie kurser. Kurserne forudsætter en høj grad af studenteraktivitet og består af fx forelæsninger, workshops, seminarer og øvelser.
Samarbejde – grupper, vejleder, eksterne parter
En gruppe af studerende styrer og gennemfører i fællesskab et projekt over et længerevarende forløb, hvor gruppen tager udgangspunkt i et problem. De studerende støtter hinanden i indsatsen for at opnå de opstillede faglige mål. Samarbejdet rummer aspekter som vidensudveksling, kollektive beslutningsprocesser, faglige diskussioner, handlingskoordinering og gensidig kritisk feedback. Gruppen samarbejder desuden tæt med vejleder(e) og eksterne partnere, for eksempel virksomheder eller andre projektgrupper.
Eksemplaritet
Studieordningens rammer, understøttet af vejlederen, sigter mod, at de studerendes projektarbejde er eksemplarisk i indhold og fremgangsmåde. Eksemplariteten består i, at læringsudbyttet fra det konkrete projektarbejde kan overføres til lignende situationer, den studerende vil møde i sit professionelle arbejde. Dette forudsætter en forståelse for problemets kontekst og for rækkevidden af gruppens konklusioner. Projektets eksemplaritet sikrer, at de studerende gennem projektarbejdet tilegner sig viden og kompetencer, som de kan anvende i en bredere sammenhæng end selve projektet.
Ansvar for egen læring
De studerende har en betydelig frihed til selv at vælge projekternes – og dermed centrale dele af studiets – indhold inden for studieordningens rammer og målbestemmelser. Samtidig bærer de studerende ansvaret for en væsentlig del af den løbende, faglige selvvurdering. Evnen til kritisk at vurdere kvaliteten af egen indsats og eget videngrundlag i forhold til en given problemstilling er en vigtig målsætning for det problembaserede projektarbejde. Gruppen støttes af en eller flere vejledere, der medvirker til, at gruppens arbejde opfylder studieordningens krav. Det er dog alene de studerende, der har ansvaret for samarbejdet i gruppen, tilrettelæggelse af læringen og for projektets forløb og resultat.
Bacheloruddannelsens struktur og indhold
Bacheloruddannelsen løber over seks semestre (1.-6. semester). På 3., 4., 5. og 6. semester har den studerende mulighed for at tone sin uddannelse ved hjælp af valgmoduler. På 6. semester skrives bachelorprojekt. Uddannelsens 4. semester kan udgøres af et studieophold ved et universitet i udlandet; studieaktiviteterne ved det pågældende udenlandske universitet træder da i stedet for studieaktiviteterne på 4. semester. Studieprogrammet godkendes inden studieopholdet af koordinatorerne på vegne af studienævnet.
Uddannelsen er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer inden for en nærmere fastsat tidsramme angivet i ECTS-point, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer, der er angivet og afgrænset i studieordningen.
På uddannelser på Aalborg Universitet, defineres et modul ved 5 henholdsvis 10 eller 15 ECTS-point svarende til de tilknyttede prøvers ECTS-point.
Uddannelsen bygger på en kombination af faglige, problemorienterede og tværfaglige tilgange og tilrettelægges ud fra følgende arbejds- og evalueringsformer, der kombinerer færdigheder og faglig refleksion:
Obligatoriske moduler
PBL, videnskabsteori og akademisk praksis | 1. sem. | 5 ECTS |
Kultur, kommunikation og samfund | 1. sem. | 15 ECTS |
Grammatik | 1. sem. | 5 ECTS |
Skriftlig tekstproduktion | 1. sem. | 5 ECTS |
Kultur, kommunikation og organisation | 2. sem. | 15 ECTS |
Virksomheds- og forretningsforståelse | 2. sem. | 5 ECTS |
Grammatik og skriftlig tekstproduktion | 2. sem. | 5 ECTS |
Diskurs og organisation | 2. sem. | 5 ECTS |
Interpersonel kommunikation i fremmedsprogsområdet | 3. sem. | 5 ECTS |
Virksomhedens kommunikation* | 3. sem. | 10 ECTS |
Skriftlig produktion af specialiserede tekster | 3. sem. | 5 ECTS |
Retorik | 3. sem. | 5 ECTS |
Kultur og erhverv | 4. sem. | 15 ECTS |
Udvalgt emne i international virksomhedskommunikation | 4. sem. | 5 ECTS |
Organisation, kommunikation og interessenter | 5. sem. | 15 ECTS |
Erhvervsjuridisk kommunikation og virksomheden | 5. sem. | 5 ECTS |
Webkommunikation og søgemaskineoptimering | 5. sem. | 5 ECTS |
Sprog, kommunikation og professionel praksis | 6. sem | 5 ECTS |
Erhvervsjuridisk kommunikation og marked | 6. sem. | 5 ECTS |
Bachelorprojekt | 6. sem. | 15 ECTS |
* Den studerende forberedes på eksamination i modulet på 2. og 3. semester efter studienævnets planlægning.
Valgfrie moduler, hvoraf den studerende skal vælge ét på 3. semester, to på 4. semester og ét på 5. hhv. 6. semester (der vælges moduler svarende til i alt 25 ECTS-point)*.
Kinesisk kultur og kommunikation | 3. sem. | 5 ECTS |
Organisationspsykologi | 3. sem. | 5 ECTS |
Forretningsudvikling og entreprenørskab | 3. sem. | 5 ECTS |
Emnestudie inden for interkulturel kommunikation** | 4. sem. | 10 ECTS |
Kinesisk organisations- og virksomhedskultur | 5. sem | 5 ECTS |
Webdesign og grafiske værktøjer | 5. sem | 5 ECTS |
Segmentering og målgruppeanalyse | 5. sem | 5 ECTS |
Kinas marked og forbrugere | 4. sem./6. sem. | 5 ECTS |
Kommunikationsplanlægning i teori og praksis | 4. sem./6. sem. | 5 ECTS |
Projekt- og forandringsledelse | 4. sem./6. sem. | 5 ECTS |
*Studienævnet forbeholder sig retten til ikke at udbyde de enkelte valgfag. Såfremt valgfag ikke udbydes, vil de studerende blive tilbudt andre valgmuligheder.
** Modulet kan kun vælges af studerende, som i forbindelse med deres studieophold i udlandet ikke har kunnet optjene de krævede ECTS-point.
Projekter
Projekter, emnestudier mv. kan udarbejdes i fællesskab af indtil 6 studerende. Bachelorprojekter kan udarbejdes i fællesskab af indtil 5 studerende. Ved prøver i projekter, emnestudier mv. gælder følgende prøveform:
En projektprøve med udgangspunkt i det skriftlige arbejde, hvad enten dette er udarbejdet individuelt eller i samarbejde med andre. De studerende, som i fællesskab har udarbejdet en projektrapport, går til eksamen som gruppe. Projektrapporten eller det skriftlige arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar. Projektrapporten udgør følgelig grundlaget for eksamination og bedømmelse, og der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige præstation. Projektprøven er mundtlig og den enkelte studerende skal eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der foretages en individuel bedømmelse af de studerendes præstation, jf. eksamensbekendtgørelsen (bek.nr. 670 af 19. juni 2014 § 4 stk. 2).
Den enkelte studerende har mulighed for at få meddelt bedømmelsen i enrum. I givet fald dette ønskes meddeles det ved eksaminationens påbegyndelse.
Regler for arbejdets omfang og sidetal
Hvor der ved skriftlige arbejder er fastsat regler for arbejdets omfang, svarer en side til 2400 tegn inklusive mellemrum. Det fastsatte sidetal omfatter kun selve den skriftlige fremstilling, idet fx titelblad, forord, indholdsfortegnelse, litteraturliste, resume og bilag ikke medtælles. Ved opgørelsen af sidetal og antal skrifttegn inklusive mellemrum medtælles noter, men ikke illustrationer. Sidetal anføres enten på forsiden eller i et forord.
Prøvetider
De angivne prøvetider ved mundtlige prøver er inklusive votering og meddelelse af resultatet.
Bedømmelse af skriftlige arbejder
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, indgår en vurdering af den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk korrekthed og overensstemmelse med normerne for formelt, akademisk skriftsprog samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig faktor i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation, hvorimod en prøve med engelsk/spansk/tysk som prøvesprog kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en meget ringe sproglig præstation. Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Karakteren 12
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler.
Omprøve
Ved omprøve henvises til bestemmelser i gældende eksamensordning ved Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet
Regler om forløb af bacheloruddannelsen
Inden udgangen af første studieår på bacheloruddannelsen skal den studerende, for at kunne fortsætte uddannelsen, deltage i alle prøver på første studieår. Første studieår skal være bestået senest inden udgangen af andet studieår efter studiestart, for at den studerende kan fortsætte sin bacheloruddannelse.
Der kan dog i særlige tilfælde dispenseres fra ovenstående."
Årsværk
De studieelementer, der ligger til grund for den enkelte prøve, normeres som andele af årsværk, idet et årsværk er en fuldtidsstuderendes arbejde i et år inklusive ferie. Et årsværk er lig med 60 ECTS-point.
Bedømmelse af prøver
For at bestå uddannelsen skal alle prøver være bestået med mindst karakteren 02 eller bedømmelsen ’Bestået’. Der udregnes et vægtet gennemsnit af karaktererne fra de prøver, som bedømmes efter 7-trinsskalaen, på baggrund af de enkelte prøvers vægt i ECTS-point. Dvs. at gennemsnittet defineres som summen af de enkelte karakterer, hver multipliceret med den tilhørende prøves ECTS-omfang, divideret med summen af ECTS-pointene for de prøver, der indgår i gennemsnittet.
Ved beregningen indgår ikke prøver, som bedømmes med bestået/ikke bestået. Gennemsnittet anføres på eksamensbeviset med én decimal.
Studieordningens prøvebestemmelser er underordnet den til enhver tid gældende eksamensordning på Aalborg Universitet
Oversigt over obligatoriske prøver på uddannelsen
Nr. | Navn | Intern B/ib | Intern 7-trins | Ekstern B/ib | Ekstern 7-trins |
| 1. og 2. semester |
|
|
|
|
1 | PBL, videnskabsteori og akademisk praksis | 5 ECTS |
|
|
|
2 | Kultur, kommunikation og samfund | 15 ECTS |
|
|
|
3 | Grammatik |
| 5 ECTS |
|
|
4 | Skriftlig tekstproduktion | 5 ECTS |
|
|
|
5 | Kultur, kommunikation og organisation |
| 15 ECTS |
|
|
6 | Virksomheds- og forretningsforståelse | 5 ECTS |
|
|
|
7 | Grammatik og skriftlig tekstproduktion |
| 5 ECTS |
|
|
8 | Diskurs og organisation |
| 5 ECTS |
|
|
| 3. og 4. semester |
|
|
|
|
9 | Interpersonel kommunikation i fremmedsprogsområdet |
| 5 ECTS |
|
|
10 | Virksomhedens kommunikation |
|
|
| 10 ECTS |
11 | Skriftlig produktion af specialiserede tekster |
|
|
| 5 ECTS |
12 | Retorik |
| 5 ECTS |
|
|
13 | Kultur og erhverv |
|
|
| 15 ECTS |
14 | Udvalgt emne i international virksomhedskommunikation |
| 5 ECTS |
|
|
| 5. og 6. semester |
|
|
|
|
15 | Organisation, kommunikation og interessenter |
|
|
| 15 ECTS |
16 | Erhvervsjuridisk kommunikation og virksomheden |
| 5 ECTS |
|
|
17 | Webkommunikation og søgemaskineoptimering |
| 5 ECTS |
|
|
18 | Sprog, kommunikation og professionel praksis |
|
|
| 5 ECTS |
19 | Erhvervsjuridisk kommunikation og marked |
|
|
| 5 ECTS |
20 | Bachelorprojekt |
|
|
| 15 ECTS |
Oversigt over prøver i valgfag
Nr. | Navn | Intern B/ib | Intern 7-trins | Ekstern B/ib | Ekstern 7-trins |
| 3. semester |
|
|
|
|
21 | Kinesisk kultur og kommunikation | 5 ECTS |
|
|
|
22 | Organisationspsykologi | 5 ECTS |
|
|
|
23 | Forretningsudvikling og entreprenørskab | 5 ECTS |
|
|
|
| 5. semester |
|
|
|
|
24 | Kinesisk organisations- og virksomhedskultur | 5 ECTS |
|
|
|
25 | Webdesign og grafiske værktøjer | 5 ECTS |
|
|
|
26 | Segmentering og målgruppeanalyse | 5 ECTS |
|
|
|
| 4. og 6. semester |
|
|
|
|
27 | Emnestudie inden for interkulturel kommunikation** | 10 ECTS | |||
28 | Kinas marked og forbrugere | 5 ECTS |
|
|
|
29 | Kommunikationsplanlægning i teori og praksis | 5 ECTS |
|
|
|
30 | Projekt- og forandringsledelse | 5 ECTS |
|
|
|
Prøven kan kun vælges af studerende, som i forbindelse med deres studieophold i udlandet ikke har kunnet optjene de krævede ECTS-point.
Obligatoriske moduler
Obligatoriske moduler | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
PBL, videnskabsteori og akademisk praksis | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Kultur, kommunikation og samfund | Projekt | 15 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Grammatik | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Skriftlig tekstproduktion | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Kultur, kommunikation og organisation (engelsk) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Virksomheds- og forretningsforståelse (engelsk) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Grammatik og skriftlig tekstproduktion | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Diskurs og organisation | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Interpersonel kommunikation i fremmedsprogsområdet | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Virksomhedens kommunikation | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig | Dansk |
Skriftlig produktion af specialiserede tekster | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig | Dansk |
Retorik | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig | Dansk |
Valgfrie basismoduler
Den studerende skal vælge to valgfag på 4. semester og et på 3., 5. og 6. semester
| ||||||
4. Semester
| ||||||
Kultur og erhverv | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Udvalgt emne i international virksomhedskommunikation | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Valgfrie basismoduler
Den studerende skal vælge to valgfag på 4. semester og et på 3., 5. og 6. semester
| Kursus | 10 | ||||
5. Semester
| ||||||
Organisation, kommunikation og interessenter | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Erhvervsjuridisk kommunikation og virksomheden | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Webkommunikation og søgemaskineoptimering | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Valgfrie basismoduler
Den studerende skal vælge to valgfag på 4. semester og et på 3., 5. og 6. semester
| ||||||
6. Semester
| ||||||
Sprog, kommunikation og professionel praksis | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig | Dansk |
Erhvervsjuridisk kommunikation og marked | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig | Dansk |
Bachelorprojekt | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Valgfrie basismoduler
Den studerende skal vælge to valgfag på 4. semester og et på 3., 5. og 6. semester
|
Den studerende skal vælge valgfagsmoduler svarende til i alt 25 ECTS. Den studerende vælger et valgfag på 3. semester, to valgfag på 4. semester, et valgfag på 5. semester og et valgfag på 6. semester.
Valgfrie basismoduler Den studerende skal vælge to valgfag på 4. semester og et på 3., 5. og 6. semester | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
3. Semester
| ||||||
Kinesisk kultur og kommunikation | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Organisationspsykologi | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Forretningsudvikling og entreprenørskab | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
4. Semester
| ||||||
Kinas marked og forbrugere | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Kommunikationsplanlægning i teori og praksis | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Projekt- og forandringsledelse | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | |
5. Semester
| ||||||
Kinesisk organisations- og virksomhedskultur | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Webdesign og grafiske værktøjer | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Segmentering og målgruppeanalyse | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
6. Semester
| ||||||
Kinas marked og forbrugere | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Kommunikationsplanlægning i teori og praksis | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Projekt- og forandringsledelse | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Studienævnet offentliggør og vedligeholder på sin hjemmeside mere udførlige oplysninger om uddannelsen, herunder eksamen. Du kan læse mere om uddannelsen på www.aau.dk/uddannelser/bachelor/engelsk-international-virksomhedskommunikation
Studieordningen er godkendt af dekanen og træder i kraft pr. 1. september 2020.
Studienævnet udbyder ikke undervisning efter den hidtidige studieordning fra ?? efter sommereksamen/vintereksamen ??.
Studienævnet udbyder eksamen i moduler fra den hidtidige studieordning, i det omfang der er studerende, der har brugt prøveforsøg i et modul uden at bestå. Antallet af prøveforsøg følger eksamensbekendtgørelsen