I medfør af lov nr. 367 af 25. marts 2013 om universiteter (universitetsloven) med senere ændringer fastsættes følgende studieordning for bacheloruddannelsen i international virksomhedskommunikation i et fremmedsprog og et tilvalgsfag.
Bacheloruddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 1328 af 15. november 2016 om bachelor- og kandidatuddannelser ved universiteterne (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 1062 af 30. juni 2016 om eksamen og censur ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 110 af 30. januar 2017 (bacheloradgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen) med senere ændringer.
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Bacheloruddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen hører under Studienævn for Internationale og Tværkulturelle Studier
Bacheloruddannelsen er tilknyttet censorkorps for Erhvervskommunikation, sprog og medier.
Adgangsbetingelserne til bacheloruddannelsen er en eksamen på gymnasialt niveau (studentereksamen, hf, hhx eller htx) samt opfyldelse af de område- og uddannelsesspecifikke adgangskrav. For at kunne optages på tilvalgsfagene i henholdsvis organisation og ledelse og kinesiske områdestudier kræves desuden engelsk på b-niveau.
Der kan dispenseres fra adgangskravene, hvis ansøgeren skønnes at have tilsvarende kvalifikationer erhvervet på anden vis fx via udlandsophold, erhvervsarbejde, og/eller anden uddannelse. Der henvises i øvrigt til adgangsbekendtgørelsen.
Bacheloruddannelsen giver ret til betegnelsen Bachelor (BA) i international virksomhedskommunikation, engelsk. Den engelske betegnelse er Bachelor of Arts (BA) in International Business Communication in English.
Bacheloruddannelsen er en 3-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 180 ECTS.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre bacheloruddannelser træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit). Studienævnet kan også godkende, at beståede uddannelseselementer fra en anden dansk eller udenlandsk uddannelse på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer efter denne studieordning. Afgørelser om merit træffes af studienævnet på baggrund af en faglig vurdering. For regler om merit se fællesbestemmelserne.
Studienævnet kan, når der foreligger usædvanlige forhold, dispensere fra de dele af studieordningens bestemmelser, der ikke er fastsat ved lov eller bekendtgørelse. Dispensation vedrørende eksamen gælder for den først kommende eksamen.
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på fakultetets hjemmeside.
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Bachelorprojektet skal indeholde et resumé på engelsk (eller et andet fremmedsprog: fransk, spansk eller tysk efter studienævnets godkendelse) . Hvis projektet er skrevet på engelsk, skal resumeet skrives på dansk (Studienævnet kan dispensere herfra). Resumeet skal være på mindst 1 og må højst være på 2 sider (indgår ikke i eventuelle fastsatte minimum- og maksimumsidetal pr. studerende). Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Hvor intet andet er anført, er prøverne på dansk. Dette gælder både skriftlige og mundtlige prøver
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En bachelor har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
En bachelor har grundlæggende kendskab til og indsigt i sit fags metoder og videnskabelige grundlag. Disse egenskaber kvalificerer bacheloren til videreuddannelse på et relevant kandidatstudium samt til ansættelse på baggrund af uddannelsen.
Bacheloruddannelsen i international virksomhedskommunikation er en forskningsbaseret heltidsuddannelse, som skal give den studerende grundlag for udøvelse af erhvervsfunktioner og kvalificere til optagelse på en kandidatuddannelse.
Det overordnede formål med bacheloruddannelsen i international virksomhedskommunikation er, at den studerende skal erhverve sig den nødvendige viden samt de nødvendige færdigheder og kompetencer til at kunne arbejde selvstændigt inden for fagets rammer på et niveau, der lever op til internationale standarder.
Bacheloren
Viden
De overordnede mål for den studerendes tilegnelse af viden er, at den studerende efter endt bacheloruddannelse på vidensfelt og forståelses- og refleksionsniveau skal have:
viden om teksters og sprogs struktur og funktion og evne til at reflektere herover
viden om kommunikationsteori og evne til at reflektere herover
viden om oversættelsesteori og evne til at reflektere herover
viden om metode og praksis inden for intern og ekstern virksomhedskommunikation i fremmedsprogsområderne og i Danmark
indsigt i erhvervsvirksomheders funktioner og erhvervsøkonomiske forhold i Danmark og i de valgte sprogområder
viden om interkulturel kommunikation og markedsføring og om teori, metode og praksis inden for feltet
viden om erhvervsvirksomheders internationale salgs- og markedsføringsaktiviteter
indsigt i de sociale, politiske, kulturelle og økonomiske forhold i de valgte sprogområder og i Danmark.
Færdigheder
De overordnede mål for den studerendes udvikling af færdigheder er, at den studerende efter endt bacheloruddannelse skal:
kunne beskrive og formulere væsentlige problemstillinger inden for områderne sprog og kommunikation i virksomhedssammenhæng på selvstændig vis
kunne anvende relevante teorier og metoder inden for uddannelsens faglige genstandsområder
kunne indsamle og udvælge relevant information samt kritisk strukturere, analysere og vurdere de fundne data og vælge relevante løsningsmodeller
kunne kommunikere præcist, effektivt og korrekt både mundtligt og skriftligt om faglige problemstillinger og løsningsmodeller på dansk og det eller de pågældende fremmedsprog både til fagfæller og ikke-specialister samt øvrige samarbejdspartnere
kunne bearbejde, oversætte og selvstændigt udforme forskellige tekster i relation til virksomhedens interne og eksterne kommunikation
kunne anvende teorier inden for erhvervsøkonomi, markedsføring og organisation i kulturel sammenhæng
kunne anvende sin indsigt i de sociale, politiske, kulturelle og økonomiske forhold i de valgte sprogområder og i Danmark, fx i forbindelse med markedsføring og interkulturel kommunikation
kunne anvende grundlæggende it-værktøjer til støtte for sprog-, kommunikations- og projektarbejde.
Kompetencer
De overordnede mål for den studerendes tilegnelse af kompetencer er, at den studerende efter endt bacheloruddannelse skal:
kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring, både selvstændigt og i grupper, gennem arbejdet med uddannelsens forskellige faglige og tværfaglige problemstillinger
i samarbejde med andre faggrupper selvstændigt og professionelt kunne varetage komplekse og udviklingsorienterede opgaver af kommunikativ og administrativ karakter i internationalt orienterede virksomheder, institutioner og organisationer og i forbindelse hermed fungere som sprogkonsulent
kunne fungere som koordinerende led i forbindelse med intern og ekstern løsning af dokumentationsopgaver for virksomheder og organisationer.
Bacheloruddannelsen består af et centralt fag samt et tilvalgsfag, jf. stk. 3. Det centrale fag inklusive såkaldte støttefag og valgfag har et omfang på 135 ECTS-point og kan være enten engelsk, spansk eller tysk efter den studerendes valg. Tilvalgsfaget har et omfang på 45 ECTS-point og kan udgøres af et af de i stk. 3 anførte fag efter den studerendes valg. På uddannelsens 6. semester indgår et bachelorprojekt på 15 ECTS-point. Uddannelsens 4. semester kan udgøres af et studieophold ved et universitet i udlandet i det sprogområde, som studeres i det centrale fag; studieaktiviteterne ved det pågældende udenlandske universitet træder da i stedet for studieaktiviteterne på 4. semester.
Uddannelsen er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer inden for en nærmere fastsat tidsramme angivet i ECTS-point, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer, der er angivet og afgrænset i studieordningen. I uddannelsens 3. semester indgår valgfag svarende til 10 ECTS-point. Det centrale fag, tilvalgsfaget, valgfag og bachelorprojekt giver tilsammen den studerende mulighed for at nå de i § 4 formulerede læringsmål.
Det centrale fags obligatoriske moduler
Problembaseret læring | 1. sem. | 5 ECTS |
Kultur- og samfundsforhold | 1. sem. | 10 ECTS |
Virksomhedskommunikation I | 1. sem. | 5 ECTS |
Grammatik | 1. sem. | 5 ECTS |
Skriftlig sprogproduktion | 1. sem. | 5 ECTS |
Genre- og sprogbrugsanalyse | 2. sem. | 5 ECTS |
Virksomhedsforståelse | 1. og 2. sem. | 10 ECTS |
Grammatik og skriftlig sprogproduktion | 2. sem. | 5 ECTS |
erhvervs- og samfundsforhold | 2. sem. | 10 ECTS |
Virksomhedskommunikation II | 2. og 3. sem. | 5 ECTS |
Fagkommunikation | 3. sem. | 10 ECTS |
Interkulturel kommunikation i organisationer | 3. sem. | 15 ECTS |
Tilvalgsintroduktion | 4. sem. | 15 ECTS |
Markedsforhold | 4. sem. | 15 ECTS |
Bachelorprojekt | 6. sem. | 15 ECTS |
Valgfrie moduler, hvoraf den studerende på 3. semester skal vælge et jf. § 5, stk. 2 (der vælges i alt 10 ECTS-point)
Webkommunikation i teori og praksis | 3. sem. | 10 ECTS |
Litteratur og samfund (engelsk) | 3. sem. | 10 ECTS |
Aktuelle debatemner (spansk/tysk) | 3. sem. | 10 ECTS |
forretningsudvikling og entreprenørskab | 3. sem. | 10 ECTS |
* Valgfagene kan vælges blandt ovenstående valgfrie moduler og/eller blandt valgfrie moduler udbudt af andre studienævn ved Aalborg Universitet eller andre universiteter. Valgfag/valgfrie moduler skal under alle omstændigheder tilsammen udgøre 10 ECTS-point. De angivne valgfrie moduler oprettes i det omfang studienævnet vurderer, at der er tilstrækkelig tilmelding til dem.
BA-tilvalget i It og kommunikation
Interpersonel kommunikation i teori og praksis | 5. sem. | 10 ECTS-point |
Semiotik og medieanalyse | 5. sem. | 5 ECTS-point |
Grundlæggende webdesign | 5. sem. | 15 ECTS-point |
Fajournalistik og webkommunikation | 6. sem. | 5 ECTS-point |
Retorik og mundtlig formidling | 6. sem. | 5 ECTS-point |
Digitale kommunikationsplatforme | 6. sem. | 5 ECTS-point |
Der udbydes følgende tilvalgsfag efter studienævnets bestemmelse: It og kommunikation, Organisation og ledelse og Kinesiske områdestudier. Adgangsbetingelserne til tilvalgsfagene er, at den studerende ud over førsteårsprøven skal have gennemført et antal prøver på 3. semester fastsat af studienævnet. For at kunne få adgang til tilvalgsfaget i Kinesiske områdestudier og Organisation og ledelse skal den studerende desuden have engelsk på B-niveau.
Mål for og indhold af tilvalgsfaget i It og kommunikation Bachelortilvalget i It og kommunikation har til formål gennem studier på dansk inden for skriftlig og mundtlig kommunikation i virksomhedsregi samt studier inden for it-fag, som understøtter kommunikationsarbejde i virksomhedsregi, at give grundlag for, at den studerende opnår kvalifikationer inden for tilvalgsfagets områder, som sammen med det centrale fag giver kompetence til ansættelse i virksomheder og organisationer eller til fortsatte studier på en kandidatuddannelse.
BA-tilvalget i Organisation og ledelse
Ledelse og kommunikation | 5. sem. | 10 ECTS-point |
HRM (Human Resources Management) | 5. sem. | 10 ECTS-point |
Forandrings- og projektledelse | 5. sem. | 10 ECTS-point |
Retorik og mundtlig formidling | 6. sem. | 5 ECTS-point |
CSR (Corporate Social Responsibility) | 6. sem. | 5 ECTS-point |
Organisationspsykologi | 6. sem. | 5 ECTS-point |
Bachelortilvalget i Organisation og ledelse har til formål gennem studier på dansk og engelsk inden for ledelse, organisation, human ressources management, mundtlig formidling, virksomhedens sociale ansvar samt afrapportering af virksomhedens samfundsmæssige ansvar at give grundlag for, at den studerende opnår kvalifikationer inden for tilvalgsfagets områder, som sammen med det centrale fag giver kompetence til ansættelse i virksomheder og organisationer eller til fortsatte studier på en kandidatuddannelse.
BA-tilvalget i Kinesiske områdestudier
Kinesisike samfundsforhold I | 5. sem. | 10 ECTS-point |
Kinesisk kultur I | 5. sem. | 10 ECTS-point |
Kinesisk skriftlig og mundtlig sprogforståelse I | 5. sem. | 10 ECTS-point |
Kinesiske samfundsforhold II | 6. sem. | 5 ECTS-point |
Kinesisk kultur II | 6. sem. | 5 ECTS-point |
Kinesisk sprogforståelse II | 6. sem. | 5 ECTS-point |
Bachelortilvalget i Kinesiske områdestudier har til formål gennem studier på engelsk, dansk og kinesisk inden for kinesiske samfundsforhold, kinesisk kultur og kinesisk sprogforståelse at give grundlag for, at den studerende opnår kvalifikationer inden for tilvalgsfagets områder, som sammen med det centrale fag giver kompetence til ansættelse i internationale virksomheder og organisationer eller til fortsatte studier på en kandidatuddannelse
Udbydes som:
1-faglig | |||||
Specialisering:
IT og kommunikation | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
1. Semester
| |||||
Problembaseret læring | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Kultur og samfundsforhold | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Virksomhedskommunikation I | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Grammatik | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Skriftlig sprogproduktion | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Virksomhedsforståelse | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
2. Semester
| |||||
Virksomhedsforståelse | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Genre- og sprogbrugsanalyse | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Grammatik og skriftlig sprogproduktion | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Erhvervs- og samfundsforhold | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Virksomhedskommunikation II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk |
3. Semester
| |||||
Virksomhedskommunikation II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk |
Fagkommunikation | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig |
Interkulturel kommunikation i organisationer | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Valgfrie moduler
Den studerende på 3. semester skal vælge et (der vælges i alt 10 ECTS-point)
| |||||
4. Semester
| |||||
Tilvalgsintroduktion | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Markedsforhold | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig og mundtlig |
5. Semester
| |||||
Interpersonel kommunikation i teori og praksis | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Semiotik og medieanalyse | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Grundlæggende webdesign | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Fagjournalistik og webkommunikation | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Retorik og mundtlig formidling | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig |
Digitale kommunikationsplatforme | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
6. Semester
| |||||
Bachelorprojekt | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Udbydes som:
1-faglig | |||||
Specialisering:
Organisation og ledelse | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
1. Semester
| |||||
Problembaseret læring | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Kultur og samfundsforhold | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Virksomhedskommunikation I | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Grammatik | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Skriftlig sprogproduktion | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Virksomhedsforståelse | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
2. Semester
| |||||
Virksomhedsforståelse | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Genre- og sprogbrugsanalyse | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Grammatik og skriftlig sprogproduktion | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Erhvervs- og samfundsforhold | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Virksomhedskommunikation II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk |
3. Semester
| |||||
Virksomhedskommunikation II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk |
Fagkommunikation | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig |
Interkulturel kommunikation i organisationer | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Valgfrie moduler
Den studerende på 3. semester skal vælge et (der vælges i alt 10 ECTS-point)
| |||||
4. Semester
| |||||
Tilvalgsintroduktion | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Markedsforhold | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig og mundtlig |
5. Semester
| |||||
Ledelse og kommunikation | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig |
HRM (Human Resources Management) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig |
Forandrings- og projektledelse | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Retorik og mundtlig formidling | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig |
CSR (Corporate Social Responsibility) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig |
Organisationspsykologi | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
6. Semester
| |||||
Bachelorprojekt | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Udbydes som:
1-faglig | |||||
Specialisering:
Kinesiske områdestudier | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
1. Semester
| |||||
Problembaseret læring | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Kultur og samfundsforhold | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Virksomhedskommunikation I | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Grammatik | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Skriftlig sprogproduktion | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Virksomhedsforståelse | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
2. Semester
| |||||
Virksomhedsforståelse | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Genre- og sprogbrugsanalyse | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Grammatik og skriftlig sprogproduktion | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Erhvervs- og samfundsforhold | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Virksomhedskommunikation II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk |
3. Semester
| |||||
Virksomhedskommunikation II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk |
Fagkommunikation | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig |
Interkulturel kommunikation i organisationer | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Valgfrie moduler
Den studerende på 3. semester skal vælge et (der vælges i alt 10 ECTS-point)
| |||||
4. Semester
| |||||
Tilvalgsintroduktion | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Markedsforhold | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig og mundtlig |
5. Semester
| |||||
Kinesiske samfundsforhold I | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig |
Kinesisk kultur I | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig |
Kinesisk sprogforståelse I | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig |
5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | ||
Kinesiske samfundsforhold II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Kinesisk kultur II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig |
Kinesisk sprogforståelse II | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig |
6. Semester
| |||||
Bachelorprojekt | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Valgfrie moduler Den studerende på 3. semester skal vælge et (der vælges i alt 10 ECTS-point) | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
3. Semester
| |||||
Webkommunikation i teori og praksis | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Litteratur og samfund | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Aktuelle debatemner | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Forretningsudvikling og entreprenørskab | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Studienævnet offentliggør og vedligeholder på sin hjemmeside mere udførlige oplysninger om uddannelsen, herunder eksamen.
Studieordningen er indstillet af Studienævnet for International Virksomhedskommunikation og godkendt af dekanen. Studieordningen har virkning fra den 1. september 2015 og gælder for alle studerende, der har påbegyndt bacheloruddannelsen den 1. september 2015 eller senere.
Der er foretaget korrektioner på baggrund af ændring af studieordningen, som vedrører ændring i censurformen vedrørende studieordningens modul "virksomhedsforståelse"
Det besluttes af Studienævnet for International Virksomhedskommunikation og/eller Det 46 Humanistiske Fakultet, AAU, hvornår der sidste gang afholdes prøver efter nærværende studieordning.
Studerende, der følger en studieordning fra 2014, skal afslutte uddannelsen senest fire år efter, at de har påbegyndt den (orlov tæller ikke med i de fire år).