I medfør af lovbekendtgørelse nr. 778 af 7. august 2019 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning.
Uddannelsen følger endvidere eksamensordningen inkl. fællesbestemmelserne for Aalborg Universitet.
Kandidatuddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 2285 af 1. december 2021 om universitetsuddannelser tilrettelagt på heltid (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 2271 af 1. december 2021 om eksamener og prøver ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 104 af 24. januar 2021 (adgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen).
For to-faglige uddannelsesforløb er uddannelsen endvidere tilrettelagt i henhold til vejledning nr. 9698 af 28. august 2018 (Retningslinjer for universitetsuddannelser rettet mod undervisning i de gymnasiale uddannelser samt undervisning i gymnasiale fag i eux-forløb)
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Kandidatuddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Kandidatuddannelsen hører under Studienævn for Politik og Samfund
Kandidatuddannelsen er tilknyttet censorkorps for Historie
Adgangsgivende uddannelser på kandidatuddannelsen i almen historie (1-faglig)
Adgangsgivende uddannelser med retskrav på optagelse
Adgangsgivende uddannelser uden retskrav på optagelse
Adgangsgivende uddannelser på kandidatuddannelsen i historie som centralt fag (2-faglig)
Adgangsgivende uddannelser med retskrav på optagelse
Adgangsgivende uddannelser uden retskrav på optagelse
Adgangsgivende uddannelser på kandidatuddannelsen med historie som sidefag
Adgangsgivende uddannelser med retskrav på optagelse
Adgangsgivende uddannelser uden retskrav på optagelse
Kandidatuddannelsen giver ret til betegnelsen Cand.mag. i historie. Den engelske betegnelse er Master of Arts (MA) in History.
Herudover er der tre specialiseringsmuligheder, som giver ret til følgende betegnelser:
Kandidatuddannelsen i historie som centralt fag giver ret til betegnelsen Cand.mag. i Historie og (sidefag). Den engelske betegnelse er Master of Arts (MA) in History and (minor subject).
Kandidatuddannelsen er en to-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 120 ECTS.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre uddannelser på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit).
Studienævnet kan efter ansøgning ligeledes godkende, at en del af denne uddannelses uddannelseselementer gennemføres ved et andet universitet eller en anden videregående uddannelsesinstitution i Danmark eller i udlandet (forhåndsmerit).
Studienævnets afgørelser om merit træffes på baggrund af en faglig vurdering.
Studienævnets muligheder for at tildele dispensation, herunder dispensation til yderligere prøveforsøg og særlige prøvevilkår, fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Specialet skal indeholde et resumé på engelsk. Hvis projektet er skrevet på engelsk, kan resumeet skrives på dansk. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Det forudsættes, at den studerende kan læse akademiske tekster på dansk, norsk, svensk og engelsk samt anvende opslagsværker mv. på andre europæiske sprog.
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En kandidat har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
Kandidaten kan varetage højt kvalificerede funktioner på arbejdsmarkedet på baggrund af uddannelsen. Desuden har kandidaten forudsætninger for forskning (ph.d.-uddannelse). Kandidaten har i forhold til bacheloren udbygget sin faglige viden og selvstændighed, således at kandidaten selvstændigt anvender videnskabelig teori og metode inden for såvel akademisk og erhvervsmæssig/ professionel sammenhæng.
Kandidatuddannelsen i almen historie
Viden
kan demonstrere viden om historiske kulturer og samfundsforhold, der på udvalgte områder er baseret på forskning på højeste internationale niveau
Færdigheder
Kompetencer
Kandidatuddannelsen i almen historie giver herudover den enkelte studerende særlige muligheder for en individuel kompetenceprofil.
Kandidatuddannelsen i almen historie med specialisering i selvvalgt specialisering
Viden
Færdigheder
Kompetencer
Kandidatuddannelsen i almen historie med selvvalgt specialisering giver herudover den enkelte studerende særlige muligheder for en individuel kompetenceprofil.
Kandidatuddannelsen i almen historie med specialisering i kulturformidling
Viden
Færdigheder
Kompetencer
Kandidatuddannelsen i almen historie med specialisering i kulturarvsformidling giver herudover den enkelte studerende særlige muligheder for en individuel kompetenceprofil.
Kandidatuddannelsen i almen historie med specialisering i informationsforvaltning
Viden
Færdigheder
Kompetencer
Kandidatuddannelsen i almen historie med specialisering i informationsforvaltning giver herudover den enkelte studerende særlige muligheder for en individuel kompetenceprofil.
Kandidatuddannelsen i historie somcentralfag
Viden
Færdigheder
Kompetencer
Kandidatuddannelse med historie som sidefag
Viden
Færdigheder
Kompetencer
Uddannelsen er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer inden for en nærmere fastsat tidsramme angivet i ECTS-point, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer. Prøven er angivet og afgrænset i studieordningen.
Uddannelsen bygger på en kombination af faglige, problemorienterede og tværfaglige tilgange og tilrettelægges ud fra følgende arbejds- og evalueringsformer, der kombinerer færdigheder og faglig refleksion:
- forelæsninger
- klasseundervisning
- projektarbejde
- workshops
- opgaveløsning (individuelt og i grupper)
- lærerfeedback
- faglig refleksion
- porteføljearbejde”
UDBUD AF VALGFAG
Studienævnet forbeholder sig retten til ikke at udbyde valgfag, hvor der er for få studerende tilmeldt. Såfremt valgfag ikke udbydes, vil de studerende blive tilbudt andre valgmuligheder.
Kandidatuddannelsen med Historie som centralt fag og sidefag
Centralt fag
Kandidatuddannelsen i historie som centralt fag består af det centrale fag på 75 ECTS og et sidefag på 45 ECTS. For at opnå kompetence til at undervise i de gymnasiale uddannelser skal sidefaget ligge inden for disse uddannelsers fagrække. Det er muligt at vælge andre sidefag, hvis den studerende sigter mod undervisning uden for de gymnasiale uddannelser.
Det centrale fag i historie består af en række konstituerende fagelementer, i alt 75 ECTS inklusive kandidatspeciale på 30 ECTS.
Sidefag og studietidsforlængelse
Kandidatuddannelsen med historie som sidefag består af sidefaget på 45 ECTS og et centralt fag på 75 ECTS. Hvis det centrale fag ligger inden for et andet hovedområde end humaniora, forlænges sidefaget i historie med 30 ECTS til i alt 75 ECTS.
Kandidatuddannelsen i almen Historie
Kandidatuddannelsen i almen historie kan enten læses uden specialisering eller med følgende specialiseringer:
Studienævnet beslutter hvert år på baggrund af antallet af ansøgere, om en given specialisering oprettes. En kandidatspecialisering gennemføres kun, hvis tilstrækkeligt mange studerende søger optagelse på den.
Hver specialisering består af konstituerende fagelementer på mindst 90 ECTS, inklusive speciale på 30 ECTS, og valgfag på mindst 10 ECTS inden for de historiefaglige discipliner.
Udbydes som:
1-faglig | ||||||
Linje: Almen historie | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Projekt (historie)
(KAAHL22M11) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Periode (historie)
(KAAHL22M12) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Skriftlig historieformidling
(KAAHL22M2) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Projekt (historie)
(KAAHL202013) | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Kildeanalyse (historie)
(KAAHL202014) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Projektorienteret forløb
(KAAHL202015) | Projekt | 25 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | ||||
Specialeforberedende modul
(KAHIS22M19) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(KAAHL202017) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
1-faglig | ||||||
Specialisering:
Selvvalgt specialisering | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Projekt (historie)
(KAAHL22M11) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Periode (historie)
(KAAHL22M12) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Skriftlig historieformidling
(KAAHL22M2) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Projekt (historie)
(KAAHL202013) | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Kildeanalyse (historie)
(KAAHL202014) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Projektorienteret forløb
(KAAHL202015) | Projekt | 25 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | ||||
Specialeforberedende modul
(KAHIS22M19) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(KAAHL202017) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
1-faglig | ||||||
Specialisering:
Informationsforvaltning | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Kulturarvs- og informationsforvaltningspolitikker
(KAALH22M1) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Arkivsystemer og -processer
(KAAHL22M5) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Skriftlig historieformidling
(KAAHL22M2) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Arkiver og informationsstrukturer
(KAAHL20207) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kulturhistoriske formidlingspraksisser
(KAAHL20208) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Projekt i informationsforvaltning
(KAAHL202010) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Specialeforberedende modul
(KAHIS22M19) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Projektorienteret forløb
(KAAHL202015) | Projekt | 25 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | ||||
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(KAAHL202017) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
1-faglig | ||||||
Specialisering:
Kulturarvsformidling | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Kulturarvs- og informationsforvaltningspolitikker
(KAALH22M1) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Museal praksis: Strategier og praksis for registrering, indsamling og forskning
(KAAHL20203) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Skriftlig historieformidling
(KAAHL22M2) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Forprojekt i kulturarvsformidling
(KAAHL20204) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Museal kommunikation: Udstilling og formidling
(KAAHL22M6) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kulturhistoriske formidlingspraksisser
(KAAHL20208) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Projekt i kulturarvsformidling
(KAAHL20209) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Specialeforberedende modul
(KAHIS22M19) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Projektorienteret forløb
(KAAHL202015) | Projekt | 25 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | ||||
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(KAAHL202017) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Linje: Historie som centralt fag | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
Sidefag
| ||||||
Sidefag | 30 | |||||
2. Semester
Centralfag/Sidefag
| ||||||
Sidefag | 15 | |||||
M18 Brug af historien
(HISBA21M18) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
M19 Formidling af historien
(HISBA21M19) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
3. Semester
Centralfag/Sidefag
| ||||||
Specialeforberedende modul
(KAHIS22M19) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Flerfagligt projekt
(KAHIS20179) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Introduktion til gymnasieundervisning
(KAHIS201710) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
4. Semester
Centralfag
| ||||||
Kandidatspeciale
(KAAHL202017) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Linje: Historie som centralt fag ved hovedområdeskift | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Sidefag | 30 | |||||
2. Semester
| ||||||
Sidefag | 30 | |||||
3. Semester
| ||||||
Sidefag | 15 | |||||
Introduktion til gymnasieundervisning
(KAHIS201710) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Specialeforberedende modul
(KAHIS22M19) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
4. Semester
| ||||||
M17 Periodeoverskridende temaer i historien
(HISBA21M17) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
M18 Brug af historien
(HISBA21M18) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
M19 Formidling af historien
(HISBA21M19) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
5. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(KAAHL202017) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
Sidefag
| ||||||
M08 Oversigtsforløb i dansk og europæisk historie ca. 1550–1900
(HISBA21M08) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig | Dansk |
M09 Tidlig moderne periode ca. 1550–1900
(HISBA21M09) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Supplerende metodefag I
(KAHIS20206) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
M15 Politologi, økonomi og sociologi
(HISBA21M15) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
2. Semester
Sidefag/Centralfag
| ||||||
M10 Oversigtsforløb i europæisk og dansk historie indtil ca. 1550
(HISBA21M10) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig | Dansk |
M11 Ældre perioders historie før ca. 1550
(HISKASM11) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Centralt fag | 15 | |||||
3. Semester
Centralfag
| ||||||
Centralt fag | 30 | |||||
4. Semester
Centralfag
| ||||||
Centralt fag | 30 |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Linje: Sidefag m. studietidsforlængelse | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
M08 Oversigtsforløb i dansk og europæisk historie ca. 1550–1900
(HISBA21M08) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig | Dansk |
M09 Tidlig moderne periode ca. 1550–1900
(HISBA21M09) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Supplerende metodefag I
(KAHIS20206) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
M15 Politologi, økonomi og sociologi
(HISBA21M15) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
2. Semester
| ||||||
M10 Oversigtsforløb i europæisk og dansk historie indtil ca. 1550
(HISBA21M10) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig | Dansk |
M11 Ældre perioders historie før ca. 1550
(HISBA21M11) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
M12 Materiel kulturarv
(HISBA21M12) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
M13 Digital historie
(HISBA21M13) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Flerfagligt projekt
(KAHIS20179) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Centralfag | 15 | |||||
4. Semester
| ||||||
Centralfag | 30 | |||||
5. Semester
| ||||||
Centralfag | 30 |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Linje: Sidefag med studietidsforlængelse (m. samfundsfag som centralt fag) | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
M08 Oversigtsforløb i dansk og europæisk historie ca. 1550–1900
(HISBA21M08) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig | Dansk |
M09 Tidlig moderne periode ca. 1550–1900
(HISBA21M09) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
M16 Tværvidenskabelige metoder
(HISBA21M16) | Kursus | 10 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
2. Semester
| ||||||
M10 Oversigtsforløb i europæisk og dansk historie indtil ca. 1550
(HISBA21M10) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig | Dansk |
M11 Ældre perioders historie før ca. 1550
(HISBA21M11) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
M12 Materiel kulturarv
(HISBA21M12) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
M13 Digital historie
(HISBA21M13) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Flerfagligt projekt
(KAHIS20179) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Centralfag | 15 | |||||
4. Semester
| ||||||
Centralfag | 30 | |||||
5. Semester
| ||||||
Centralfag | 30 |
Studienævnet offentliggør på moodle mere udførlige oplysninger om uddannelsen, herunder om eksamen.
Studieordningen er godkendt af dekanen og træder i kraft pr. 1. september 2022.
Studienævnet udbyder ikke undervisning efter den hidtidige studieordning fra 2020 efter sommereksamen 2023.
Studienævnet udbyder eksamen i moduler fra den hidtidige studieordning, i det omfang der er studerende, der har brugt prøveforsøg i et modul uden at bestå. Antallet af prøveforsøg følger eksamensbekendtgørelsen.