I medfør af lovbekendtgørelse nr. 778 af 7. august 2019 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning.
Uddannelsen følger endvidere eksamensordningen for Aalborg Universitet.
Kandidatuddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 20 af 9. januar 2020 om bachelor- og kandidatuddannelser ved universiteterne (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 22 af 9. januar 2020 om eksamen og censur ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 153 af 26. februar 2020 (adgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen).
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Kandidatuddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Kandidatuddannelsen hører under Studienævn for Socialt Arbejde.
Kandidatuddannelsen er tilknyttet censorkorps for Kandidatuddannelsen i Socialt arbejde.
Adgangsgivende uddannelser uden retskrav på optagelse:
Akademiske uddannelser:
Professionsbacheloruddannelser:
Det er en forudsætning, at der i den relevante adgangsgivende uddannelse er bestået 30 ECTS i sociale fag og 30 ECTS i videnskabsteori og metode.
Kandidatuddannelsen giver ret til betegnelsen Cand.soc. i socialt arbejde. Den engelske betegnelse er Master of Science (MSc) in Social Sciences in Social Work.
Kandidatuddannelsen er en 2-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 120 ECTS.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre uddannelser på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit).
Studienævnet kan efter ansøgning ligeledes godkende, at en del af denne uddannelses uddannelseselementer gennemføres ved et andet universitet eller en anden videregående uddannelsesinstitution i Danmark eller i udlandet (forhåndsmerit).
Studienævnets afgørelser om merit træffes på baggrund af en faglig vurdering.
Studienævnets muligheder for at tildele dispensation, herunder dispensation til yderligere prøveforsøg og særlige prøvevilkår, fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Specialet skal indeholde et resumé på engelsk. Hvis projektet er skrevet på engelsk, kan resumeet skrives på dansk. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Det forudsættes, at den studerende kan læse akademiske tekster på moderne dansk, norsk, svensk og engelsk samt anvende opslagsværker mv. på andre europæiske sprog.
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En kandidat har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
Kandidaten kan varetage højt kvalificerede funktioner på arbejdsmarkedet på baggrund af uddannelsen. Desuden har kandidaten forudsætninger for forskning (ph.d.-uddannelse). Kandidaten har i forhold til bacheloren udbygget sin faglige viden og selvstændighed, således at kandidaten selvstændigt anvender videnskabelig teori og metode inden for såvel akademisk og erhvervsmæssig/ professionel sammenhæng.
Det overordnede formål med kandidatuddannelsen i socialt arbejde er, at den studerende skal erhverve sig den nødvendige viden samt de nødvendige færdigheder og kompetencer til at kunne arbejde selvstændigt inden for fagets rammer på et niveau, der lever op til internationale standarder.
Den studerende skal gennem uddannelsen opnå:
Viden om:
Færdigheder i:
Kompetencer til:
Uddannelsen er tilrettelagt med henblik på at sikre faglig progression og sammenhæng med afsæt i forskellige bacheloruddannelser. Uddannelsen er baseret på en problembaseret læringsmodel, som anvendes og udprøves gennem specifikke faglige mål på de enkelte semestre, og gennem en individuelt udarbejdet portfolio, som de studerende udarbejder gennem deres studie. Her skal de studerende kort beskrive deres udvikling af interpersonelle kompetencer, strukturelle kompetencer og meta-kognitive kompetencer i forbindelse med det fagligt funderede problembaserede arbejde.
Uddannelsen er opbygget af fire semestre som hver især indeholder forskellige faglige moduler. Første semester indeholder de konstituerende fag: teorier om socialt arbejde, teorier om sociale problemer og social policy, som udprøves i form af en problembaseret projektrapport.
Andet semester består af yderligere tre konstituerende fag: organisationsteori, videnskabsteori og metode samt aktør perspektiver i socialt arbejde, som udprøves gennem en empirisk forankret undersøgelse og projektrapport.
Tredje semester er tilrettelagt som et fordybelsessemester, hvor de studerende gennem forskellige former for valg har mulighed for at konstruere en specifik kompetenceprofil. Semesteret giver de studerende mulighed for at vælge 1-2 valgfag, og/eller et projektorienteret forløb. Endvidere er et modul i social forvaltningsret obligatorisk. Valgfagene tilbydes som 10 eller 15 ECTS.
Det konkrete udbud af valgfag vælges og udbydes af studienævnet. Projektorienteret forløb udbydes ligeledes som 15 ECTS og kan kombineres med valgfag.
Semesterets samlede ECTS belastning skal udgøre 30 point.
Fjerde semester er ligeledes et fordybelsessemester, som består af udarbejdelse af et kandidatspeciale.
Modulernes omfang angives i ECTS-point og afsluttes med en prøve, som det angives i denne studieordning under hvert modul. 60 ECTS-point svarer til et års heltidsstudie.
Studiets struktur opdelt i undervisningsbelastning fordelt på semestre og i moduler:
Semester | Modul | Eksamens ECTS |
1. semester | Modul 1: Socialt Arbejdes Felt (K) | 30 |
2. semester | Modul 2: Det Sociale Arbejdes aktører og organisationer (K) | 30 |
3. semester | Modul 3: Socialforvaltning - retten i teori og praksis (K) Modul 4: Valgfag (V) Modul 5: Projektorienteret forløb (V) | 5 10, 15 15 |
4. semester | Modul 6: Kandidatspeciale (K) | 30 |
K= konstituerende fag
V= valgfag
På 1. og 2. semester er det en forudsætning for at gå til eksamen, at den studerende har afleveret en individuel portfolio til vejleder/ koordinator inden projektaflevering.
Hvis portfolio ikke er afleveret, kan resten af gruppen godt gå til eksamen, men de, der ikke har afleveret, kan ikke. De skal gå til reeksamen.
På 3. semester skal der afleveres en individuelt udarbejdet portfolio, som indgår i den samlede bedømmelse af den skriftlige aflevering på valgfag eller projektorienteret forløb. Portfolio indgår her i den samlede bedømmelse med en vægtning på 10 % ud af de 100% som den samlede bedømmelse udgør. Portfolio berører ikke antallet af anslag, men må max udgøre to sider uanset om den skriftlige aflevering vedrører moduler på 10 eller 15 ECTS.
Der skal kun afleveres en portfolio selvom der læses to valgfag.
Der skal ikke afleveres portfolio for 24-timers eksamen i modulet 'Social forvaltning - Retten i teori og praksis'.
De skal ikke afleveres portfolio for samlæste valgfag eller valgfag, som læses ved andre institutter eller universiteter.
På 4. semester er der to muligheder. For de studerende, som skriver speciale alene, gælder det, at portfolio indgår i en helhedsvurdering af specialet.
For de studerende, som skriver speciale i gruppe, gælder det ligeledes, at portfolio indgår i en helhedsvurdering af specialet. Det foregår på den måde, at portfolio her består af et fælles dokument, som reflekterer den fælles speciale proces, på baggrund af de individuelle kandidat profiler.
Link til beskrivelse af PBL
Link til beskrivelse af portfolie
Udbydes som:
1-faglig | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Det Sociale Arbejdes Felt
(KASOA20201) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Det Sociale Arbejdes Aktører og Organisationer
(KASOA20202) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
3. Semester
Mulighed A
| ||||||
Socialforvaltning - Retten i teori og praksis
(KASOA20203) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Mulighed A. Valgfag 10 ECTS
Vælg 10 ECTS
| 10 | |||||
Projektorienteret forløb
(KASOA20205) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
3. Semester
Mulighed B
| ||||||
Socialforvaltning - Retten i teori og praksis
(KASOA20203) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Mulighed B. Valgfag 10 + 15 ECTS
Vælg 25 ECTS
| 25 | |||||
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(KASOA20206) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Det konkrete udbud af valgfag vælges og udbydes af studienævnet.
Udbuddet for semestret kan findes på uddannelsens hjemmeside.
Studienævnet kan dispensere fra forudsætningen om, at de studerende skal have bestået 1. og 2. semester for at kunne påbegynde 3. semester.
Mulighed A. Valgfag 10 ECTS Vælg 10 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Beskæftigelsesfaglighed og udsatte voksne i den danske velfærdsstat – Et kritisk konstruktivt blik på beskæftigelsespolitik i praksis
(KASOA20204K) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Det sociale arbejdes krydsfelter med fokus på borgerperspektiver
(KASOA20204X) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Forandringer gennem tid. En specialisering i kvalitative metoder til studiet af socialt arbejde
(KASOA20204B) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Frivilligt socialt arbejde og civilsamfund
(KASOA20204Y) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Hvordan kan socialt arbejde kvalificeres gennem ny viden? Praksisforskning, dialogisk vidensproduktion og forskningsbaseret refleksion
(KASOA20204H) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Interviewforskning og/eller observationsforskning i socialt arbejde
(KASOA20204D) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kritik, magt og forandring i socialt arbejde
(KASOA20204C) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kritisk diskursanalyse og socialt arbejde
(KASOA20204E) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kulturmøde – Observationsstudier af sociale kategorier og interaktioner i socialt arbejde med indvandrere og flygtninge
(KASOA20204Z) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kvantitative metoder og evaluering
(KASOA20204F) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Lokalsamfundsarbejde – Teorier, perspektiver og dilemmaer
(KASOA20204T) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Menneskesyn i socialt arbejde
(KASOA20204U) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Narrativ analyse og socialt arbejde
(KASOA20204G) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Risiko i socialt arbejde
(KASOA20204I) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Samtaleanalyse og socialt arbejde – Relationer og deltagernes medskabelse af praksis
(KASOA20204N) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Sociale patologier og socialt arbejde
(KASOA20204M) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde og nye digitale teknologier
(KASOA20204V) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde på psykiatri- og handicapområdet
(KASOA20204L) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde som udøvelse af politik i praksis: Frontlinjebureaukrati og -organisation
(KASOA20204O) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Transnationalt socialt arbejde med voksne udsatte migranter inden for menneskehandel, prostitution og arbejdsmarkedet
(KASOA20204P) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Tæller vi det der tæller? – Evaluering af og i socialt arbejde
(KASOA20204Q) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Udsatte børn og unge. En specialisering i det sociale arbejde med børn og unge i udsatte positioner
(KASOA20204R) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Vignetmetode
(KASOA20204S) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Mulighed B. Valgfag 10 + 15 ECTS Vælg 25 ECTS | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Beskæftigelsesfaglighed og udsatte voksne i den danske velfærdsstat – Et kritisk konstruktivt blik på beskæftigelsespolitik i praksis
(KASOA20204K) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Beskæftigelsesfaglighed og udsatte voksne i den danske velfærdsstat – Et kritisk konstruktivt blik på beskæftigelsespolitik i praksis
(KASOA20204K1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Borgerinddragelse og borgerperspektiver
(KASOA20204) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Borgerinddragelse og borgerperspektiver
(KASOA202041) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Det sociale arbejdes krydsfelter med fokus på borgerperspektiver
(KASOA20204X) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Det sociale arbejdes krydsfelter med fokus på borgerperspektiver
(KASOA20204X1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Det sociale og sundhedsfaglige arbejde som krydsfelt – Sociale strukturer og individuel sårbarhed
(KASOA20204J) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Det sociale og sundhedsfaglige arbejde som krydsfelt – Sociale strukturer og individuel sårbarhed
(KASOA20204J1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Emotioner i socialt arbejde
(KASOA20204A) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Emotioner i socialt arbejde
(KASOA20204A1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Forandringer gennem tid. En specialisering i kvalitative metoder til studiet af socialt arbejde
(KASOA20204B) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Forandringer gennem tid. En specialisering i kvalitative metoder til studiet af socialt arbejde
(KASOA20204B1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Frivilligt socialt arbejde og civilsamfund
(KASOA20204Y) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Frivilligt socialt arbejde og civilsamfund
(KASOA20204Y1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Hvordan kan socialt arbejde kvalificeres gennem ny viden? Praksisforskning, dialogisk vidensproduktion og forskningsbaseret refleksion
(KASOA20204H) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Hvordan kan socialt arbejde kvalificeres gennem ny viden? Praksisforskning, dialogisk vidensproduktion og forskningsbaseret refleksion
(KASOA20204H1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Interviewforskning og/eller observationsforskning i socialt arbejde
(KASOA20204D) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Interviewforskning og/eller observationsforskning i socialt arbejde
(KASOA20204D1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kritik, magt og forandring i socialt arbejde
(KASOA20204C) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kritik, magt og forandring i socialt arbejde
(KASOA20204C1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kritisk diskursanalyse og socialt arbejde
(KASOA20204E) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kritisk diskursanalyse og socialt arbejde
(KASOA20204E1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kulturmøde – Observationsstudier af sociale kategorier og interaktioner i socialt arbejde med indvandrere og flygtninge
(KASOA20204Z) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kulturmøde – Observationsstudier af sociale kategorier og interaktioner i socialt arbejde med indvandrere og flygtninge
(KASOA20204Z1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kvantitative metoder og evaluering
(KASOA20204F) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Kvantitative metoder og evaluering
(KASOA20204F1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Lokalsamfundsarbejde – Teorier, perspektiver og dilemmaer
(KASOA20204T) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Lokalsamfundsarbejde – Teorier, perspektiver og dilemmaer
(KASOA20204T1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Menneskesyn i socialt arbejde
(KASOA20204U) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Menneskesyn i socialt arbejde
(KASOA20204U1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Narrativ analyse og socialt arbejde
(KASOA20204G) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Narrativ analyse og socialt arbejde
(KASOA20204G1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Risiko i socialt arbejde
(KASOA20204I) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Risiko i socialt arbejde
(KASOA20204I1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Samtaleanalyse og socialt arbejde – Relationer og deltagernes medskabelse af praksis
(KASOA20204N) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Samtaleanalyse og socialt arbejde – Relationer og deltagernes medskabelse af praksis
(KASOA20204N1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Sociale patologier og socialt arbejde
(KASOA20204M) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Sociale patologier og socialt arbejde
(KASOA20204M1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde og nye digitale teknologier
(KASOA20204V) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde og nye digitale teknologier
(KASOA20204V1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde på psykiatri- og handicapområdet
(KASOA20204L) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde på psykiatri- og handicapområdet
(KASOA20204L1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde som udøvelse af politik i praksis: Frontlinjebureaukrati og -organisation
(KASOA20204O) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Socialt arbejde som udøvelse af politik i praksis: Frontlinjebureaukrati og -organisation
(KASOA20204O1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Transnationalt socialt arbejde med voksne udsatte migranter inden for menneskehandel, prostitution og arbejdsmarkedet
(KASOA20204P) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Transnationalt socialt arbejde med voksne udsatte migranter inden for menneskehandel, prostitution og arbejdsmarkedet
(KASOA20204P1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Tæller vi det der tæller? – Evaluering af og i socialt arbejde
(KASOA20204Q) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Tæller vi det der tæller? – Evaluering af og i socialt arbejde
(KASOA20204Q1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Udsatte børn og unge. En specialisering i det sociale arbejde med børn og unge i udsatte positioner
(KASOA20204R) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Udsatte børn og unge. En specialisering i det sociale arbejde med børn og unge i udsatte positioner
(KASOA20204R1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Vignetmetode
(KASOA20204S) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Vignetmetode
(KASOA20204S1) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Den studerende skal vælge valgfag på enten 10 ECTS eller 15 ECTS
Studienævnet offentliggør på studiets hjemmeside: www.socialkandidat.samf.aau.dk og gennem det interne kommunikationssystem mere udførlige oplysninger om uddannelsen.
Studieordningen er godkendt af dekanen og træder i kraft pr. 1. september 2020. Studieordningen træder i kraft for studerende, der pr. 1. september 2020 starter på uddannelsens 1. og 3. semester.
Studienævnet udbyder ikke undervisning efter den hidtidige studieordning fra 2015 med ændringer i 2017 efter sommereksamen 2020.
Studienævnet udbyder eksamen i moduler fra den hidtidige studieordning, i det omfang der er studerende, der har brugt prøveforsøg i et modul uden at bestå. Antallet af prøveforsøg følger eksamensbekendtgørelsen.
Prodekanen for uddannelse har den 9. december 2020 godkendt, at følgende valgfag udgår gældende fra efteråret 2021:
Prodekanen for uddannelse har den 14. juli 2021 godkendt en revision af modulet "Transnationalt socialt arbejde med voksne udsatte migranter inden for menneskehandel, prostitution og arbejdsmarkedet" på 3. semester gældende fra efteråret 2021.