I medfør af lovbekendtgørelse nr. 778 af 7. august 2019 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning.
Uddannelsen følger endvidere eksamensordningen inkl. fællesbestemmelserne for Aalborg Universitet.
Kandidatuddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 2285 af 1. december 2021 om universitetsuddannelser tilrettelagt på heltid (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 2271 af 1. december 2021 om eksamener og prøver ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 104 af 24. januar 2021 (adgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen).
For to-faglige uddannelsesforløb er uddannelsen endvidere tilrettelagt i henhold til vejledning nr. 9698 af 28. august 2018 (Retningslinjer for universitetsuddannelser rettet mod undervisning i de gymnasiale uddannelser samt undervisning i gymnasiale fag i eux-forløb)
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Kandidatuddannelsen hører under Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Kandidatuddannelsen hører under Studienævn for Kemi og Biovidenskab.
Kandidatuddannelsen er tilknyttet censorkorps for Biologi.
Adgangsgivende uddannelser på kandidatuddannelsen i biologi (1-faglig)
Adgangsgivende uddannelser med retskrav på optagelse
Adgangsgivende uddannelser uden retskrav på optagelse
Adgangsgivende uddannelser på kandidatuddannelsen i biologi som centralt fag (2-faglig)
Adgangsgivende uddannelser med retskrav på optagelse
Adgangsgivende uddannelser uden retskrav på optagelse
Adgangskrav for optagelse på uddannelsen med biologi som sidefag
Kandidatuddannelsen giver ret til betegnelsen Cand.scient. i biologi. Den engelske betegnelse er Master of Science (MSc) in Biology.
Når uddannelsen læses som en to-faglig uddannelse med biologi som centralt fag, giver kandidatuddannelsen ret til betegnelsen Cand.scient. i biologi og [sidefag]. Den engelske betegnelse er Master of Science (MSc) in Biology and [minor subject].
Kandidatuddannelsen er en 2-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 120 ECTS.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre uddannelser på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit).
Studienævnet kan efter ansøgning ligeledes godkende, at en del af denne uddannelses uddannelseselementer gennemføres ved et andet universitet eller en anden videregående uddannelsesinstitution i Danmark eller i udlandet (forhåndsmerit).
Studienævnets afgørelser om merit træffes på baggrund af en faglig vurdering.
Studienævnets muligheder for at tildele dispensation, herunder dispensation til yderligere prøveforsøg og særlige prøvevilkår, fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Specialet skal indeholde et resumé på engelsk. Hvis projektet er skrevet på engelsk, kan resumeet skrives på dansk. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Det forudsættes, at den studerende kan læse akademiske tekster på dansk, norsk, svensk og engelsk samt anvende opslagsværker mv. på andre europæiske sprog
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En kandidat har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
Kandidaten kan varetage højt kvalificerede funktioner på arbejdsmarkedet på baggrund af uddannelsen. Desuden har kandidaten forudsætninger for forskning (ph.d.-uddannelse). Kandidaten har i forhold til bacheloren udbygget sin faglige viden og selvstændighed, således at kandidaten selvstændigt anvender videnskabelig teori og metode inden for såvel akademisk og erhvervsmæssig/ professionel sammenhæng.
Viden
En kandidat i biologi har forskningsbaseret viden om teori, metode og praksis på højeste internationale niveau inden for følgende naturvidenskabelige områder:
En kandidat i biologi kan forstå og på et videnskabeligt grundlag reflektere over teori og videnskabelige metoder samt kunne identificere videnskabelige problemstillinger.
Færdigheder
En kandidat i biologi kan mestre videnskabelige metoder og redskaber fra molekylær til global biologisk skala samt mestre generelle færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for disse områder.
En kandidat i biologi kan vurdere og vælge blandt videnskabelige teorier, metoder, redskaber og generelle færdigheder inden for området samt på et videnskabeligt grundlag opstille nye analyse-og løsningsmodeller.
En kandidat i biologi kan formidle forskningsbaseret viden og diskutere professionelle og videnskabelige problemstillinger med både fagfæller og ikke-specialister, samt kunne undervise og instruere i faget på de gymnasiale uddannelser.
Kompetencer
En kandidat i biologi kan styre arbejds-, undervisnings- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter nye løsningsmodeller.
En kandidat i biologi kan selvstændigt igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig professionelt ansvar.
En kandidat i biologi kan selvstændigt tage ansvar for egen faglig udvikling og specialisering.
En kandidat i biologi kan analysere, identificere og formulere problemer på et videnskabeligt grundlag og efterfølgende arbejde problemorienteret på at forstå, videreudvikle og finde løsninger både individuelt og i samarbejde med andre fagpersoner.
En kandidat i biologi kan udnytte digitale løsninger til at opsamling og lagring af data, statistisk dataanalyse, datavisualisering, modellering og simulering, til præsentation af teorier, hypoteser og resultater skriftligt såvel som mundtlig, samt til organisering og udmøntning af samarbejdet internt i projektgrupper samt med eksterne partnere.
En kandidat i biologi kan udføre digital søgning af relevant fag- og forskningslitteratur og viden i databaser samt vurdere validiteten af digitale kilder. En kandidat kan benytte digitale platforme til selvstudium og videndeling samt til faglig diskussion og kommunikation.
Uddannelsen er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer inden for en nærmere fastsat tidsramme angivet i ECTS-point, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer, der er angivet og afgrænset i studieordningen.
Uddannelsen bygger på en kombination af faglige, problemorienterede og tværfaglige tilgange og tilrettelægges ud fra følgende arbejds- og evalueringsformer, der kombinerer færdigheder og faglig refleksion:
Alle moduler bedømmes gennem individuel gradueret karakter efter 7-trins-skalaen eller bestået/ikke bestået (B/IB). Alle moduler bedømmes ved ekstern prøve (ekstern censur) eller intern prøve (intern censur eller ingen censur).
Udbydes som:
1-faglig | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Valgfag 1. semester 1-faglig
Vælg 1 projekt
| Projekt | 15 | ||||
Økosystemmodellering
(K-BIO-K1-60) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Populationsbiologi og bevaringsgenetik
(K-BIO-K1-62) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Valgfag 1. semester, 1-faglig
Vælg 1 kursus
| Kursus | 5 | ||||
2. Semester
| ||||||
Valgfag 2. semester, 1-faglig
Vælg 1 projekt
| Projekt | 15 | ||||
Forurening i marine områder
(K-BIO-K2-6) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Danske Naturtyper – evaluering og forvaltning
(K-BIO-K2-7) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk og Engelsk |
Klimapåvirkning af biologiske systemer
(K-BIO-K1-13) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
3. Semester
Valgmulighed A
| ||||||
Projektorienteret forløb i en virksomhed
(K-BIO-K3-66A) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Engelsk |
3-4. Semester
Valgmulighed B
| ||||||
Kandidatspeciale
(K-KMB-K4-2A) | Projekt | 60 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(K-KMB-K4-3A) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Valgfag 1. semester 1-faglig Vælg 1 projekt | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Populationsbiologi
(K-BIO-K1-52) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Eksperimentel molekylær cellebiologi
(K-BT-K1-48) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Engelsk |
Valgfag 1. semester, 1-faglig Vælg 1 kursus | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Kemiske og biologiske undervisningsforsøg
(K-KEM-K1-22) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Anvendt molekylær cellebiologi
(K-BT-K1-60) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Miljøbioteknologi
(K-BT-K1-59) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Valgfag 2. semester, 1-faglig Vælg 1 projekt | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Naturforvaltning
(K-BIO-K2-42B) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Klimaforandringer og bæredygtighed
(K-BIO-K2-58) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Engelsk |
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Linje: Centralt fag: Biologi, Sidefag: naturvidenskabeligt | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
30 ECTS på sidefag | 30 | |||||
2. Semester
| ||||||
15 ECTS på sidefag | 15 | |||||
Limnologi
(K-BIO-B6-16A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Marin biologi
(K-BIO-B6-10A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Forurening i marine områder
(K-BIO-K2-6) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
3. Semester
| ||||||
Human- og zoofysiologi
(K-BIO-B5-7A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Botanik og plantefysiologi
(K-BIO-B5-4A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Kemiske og biologiske undervisningsforsøg
(K-KEM-K1-22) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Populationsbiologi
(K-BIO-K1-52) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(K-KMB-K4-3A) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Linje: Centralt fag: naturvidenskabeligt, Sidefag: Biologi | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Human- og zoofysiologi
(K-BIO-B5-7A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Botanik og plantefysiologi
(K-BIO-B5-4A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Kemiske og biologiske undervisningsforsøg
(K-KEM-K1-22) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Eksperimentel fysiologi
(K-BIO-B5-42B) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Økologi og økotoksikologi
(K-BIO-B4-24A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Biokemi
(K-BT-B4-3A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Molekylær- og cellebiologi
(K-BT-B4-46) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
15 ECTS på centralt fag | 15 | |||||
3. Semester
| ||||||
30 ECTS på centralt fag | 30 | |||||
4. Semester
| ||||||
30 ECTS på centralt fag | 30 |
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Linje: Centralt fag: Biologi, Sidefag: Kemi | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
30 ECTS på sidefag | 30 | |||||
2. Semester
| ||||||
15 ECTS på sidefag | 15 | |||||
Limnologi
(K-BIO-B6-16A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Marin biologi
(K-BIO-B6-10A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Forurening i marine områder
(K-BIO-K2-6) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
3. Semester
| ||||||
Valgfag 3. semester 2-faglig, centralt fag: biologi, sidefag: kemi
Vælg 1 projekt
| Projekt | 15 | ||||
Populationsbiologi og bevaringsgenetik
(K-BIO-K1-62) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Økosystemmodellering
(K-BIO-K1-60) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Botanik og plantefysiologi
(K-BIO-B5-4A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
4. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(K-KMB-K4-3A) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Valgfag 3. semester 2-faglig, centralt fag: biologi, sidefag: kemi Vælg 1 projekt | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Populationsbiologi
(K-BIO-K1-52) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Eksperimentel molekylær cellebiologi
(K-BT-K1-48) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Engelsk |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Linje: Centralt fag: Kemi, Sidefag: Biologi | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Human- og zoofysiologi
(K-BIO-B5-7A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Botanik og plantefysiologi
(K-BIO-B5-4A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Zoologi
(K-BIO-B3-28) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Eksperimentel fysiologi
(K-BIO-B5-42B) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Limnologi
(K-BIO-B6-16A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Marin biologi
(K-BIO-B6-10A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Data Science
(K-BT-B4-50) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
15 ECTS på centralt fag | 15 | |||||
3. Semester
| ||||||
30 ECTS på centralt fag | 30 | |||||
4. Semester
| ||||||
30 ECTS på centralt fag | 30 |
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Linje: Centralt fag: Biologi, Sidefag: HUM/SAMF eller idræt (studietidsforlængelse) | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
30 ECTS på sidefag | 30 | |||||
2. Semester
| ||||||
30 ECTS på sidefag | 30 | |||||
3. Semester
| ||||||
15 ECTS sidefag | 15 | |||||
Human- og zoofysiologi
(K-BIO-B5-7A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Botanik og plantefysiologi
(K-BIO-B5-4A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Kemiske og biologiske undervisningsforsøg
(K-KEM-K1-22) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
4. Semester
| ||||||
Limnologi
(K-BIO-B6-16A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Marin biologi
(K-BIO-B6-10A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Forurening i marine områder
(K-BIO-K2-6) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Profilering i biologi
(K-BIO-K4-50) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
5. Semester
| ||||||
Kandidatspeciale
(K-KMB-K4-3A) | Projekt | 30 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Linje: Centralt fag: HUM/SAMF, Sidefag: Biologi (studietidsforlængelse) | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Zoologi
(K-BIO-B3-28) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Human- og zoofysiologi
(K-BIO-B5-7A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Botanik og plantefysiologi
(K-BIO-B5-4A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Eksperimentel fysiologi
(K-BIO-B5-42B) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Økologi og økotoksikologi
(K-BIO-B4-24A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Biokemi
(K-BT-B4-3A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Molekylær- og cellebiologi
(K-BT-B4-46) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Valgfag 2. semester sidefag, centralt fag HUM/SAMF, sidefag: biologi
Vælg 1 projekt
| Projekt | 15 | ||||
3. Semester
| ||||||
Populationsbiologi og bevaringsgenetik
(K-BIO-K1-62) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Økosystemmodellering
(K-BIO-K1-60) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Engelsk |
Kemiske og biologiske undervisningsforsøg
(K-KEM-K1-22) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
15 ECTS centralt fag | 15 | |||||
4. Semester
| ||||||
30 ECTS på centralt fag | 30 | |||||
5. Semester
| ||||||
30 ECTS på centralt fag | 30 |
Valgfag 2. semester sidefag, centralt fag HUM/SAMF, sidefag: biologi Vælg 1 projekt | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
Eksperimentel økologi
(K-BIO-B4-57B) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Eksperimentel økotoksikologi
(K-BIO-B4-56A) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Linje: Centralt fag: Idræt, Sidefag: Biologi | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Human- og zoofysiologi
(K-BIO-B5-7A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Botanik og plantefysiologi
(K-BIO-B5-4A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Kemiske og biologiske undervisningsforsøg
(K-KEM-K1-22) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Eksperimentel fysiologi
(K-BIO-B5-42B) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Økologi og økotoksikologi
(K-BIO-B4-24A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Biokemi
(K-BT-B4-3A) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
Molekylær- og cellebiologi
(K-BT-B4-46) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig eller mundtlig | Dansk |
15 ECTS på centralt fag | 15 | |||||
3. Semester
| ||||||
30 ECTS på centralt fag | 30 | |||||
4. Semester
| ||||||
30 ECTS på centralt fag | 30 |
Alle studerende som ikke har deltaget i Aalborg Universitets kursus ”Problembaseret læring” eller PBL-introduktionskursus i løbet af deres bacheloruddannelse, skal følge og have godkendt PBL-introduktionskursus inden de kan deltage i projekteksamen.
For nærmere information omkring introduktionsforløbet, se www.bio.aau.dk
Studieordningen er godkendt af dekanen for Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet og træder i kraft pr. 1. september 2022.
Studienævnet udbyder ikke undervisning efter den hidtidige studieordning fra 2020 efter sommereksamen 2023.
Studienævnet udbyder eksamen i moduler fra den hidtidige studieordning, i det omfang der er studerende, der har brugt prøveforsøg i et modul uden at bestå. Antallet af prøveforsøg følger eksamensbekendtgørelsen.
Prodekanen for uddannelse har den 14. november 2022 godkendt, at prøveformen ændres til "skriftlig eller mundtlig" i følgende moduler:
Dispensationen er gældende fra foråret 2023.