I medfør af lov nr. 652 af 24. juni 2012 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning for bacheloruddannelsen i musik og et sidefag ved Aalborg Universitet.
I medfør af lov nr. 367 af 25. marts 2013 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning for sidefagsuddannelsen i musik (bachelor- og kandidatsidefagene i musik) ved Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 1328 af 15. november 2016 om bachelor- og kandidatuddannelser ved universiteterne (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 1062 af 30. juni 2016 om eksamen og censur ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 110 af 30. januar 2017 (bacheloradgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen) med senere ændringer.
Uddannelsen udbydes i Aalborg.
Bacheloruddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen hører under Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi
Bacheloruddannelsen er tilknyttet censorkorps for Musikvidenskab, -didaktik og -terapi.
Adgangskrav for bacheloruddannelsen i musik
Inden påbegyndelsen af bacheloruddannelsen skal den studerende have bestået en adgangsprøve, der afholdes af universitetet. Der henvises til særskilte regler herom, der oplyses på studiets hjemmeside.
Adgang til bacheloruddannelsen forudsætter en gymnasial uddannelse. Der henvises desuden til de formelle adgangskrav til bacheloruddannelsen i musik: http://www.aau.dk/uddannelser/bachelor/musik/adgangskrav
Der udbydes tilvalgsfag i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab. Der henvises til særskilte regler om adgangsbetingelser på studiets hjemmeside.
Adgangskrav for bachelorsidefaget i musik
Inden påbegyndelsen af bachelorsidefaget skal den studerende have bestået en adgangsprøve, der afholdes af universitetet. Der henvises til særskilte regler herom, der oplyses på studiets hjemmeside.
Adgang til bachelorsidefaget i musik forudsætter at den studerende har gennemført de første to årsværk af et centralt fag inden for de gymnasiale uddannelsers fagrække eller et sidefag efter studienævnets godkendelse.
Bacheloruddannelsen giver ret til betegnelsen Bachelor (BA) i musik. Den engelske betegnelse er Bachelor of Arts (BA) in Music.
Da bachelorsidefaget og kandidatsidefaget hverken hver for sig eller sammenlagt er selvstændige uddannelser, giver de ikke i sig selv ret til nogen betegnelse. Den samlede betegnelse for en bacheloruddannelse inden for et centralt fag og et sidefagsfag er bachelor, mens den samlede betegnelse for en kandidatuddannelse inden for et centralt fag og et sidefag er cand.mag. Der kan dog udstedes et certifikat for sidefagene alene. Betegnelsen vil da være BA sidefag i musik / BA Minor in Music.
Bacheloruddannelsen er en 3-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 180 ECTS.
Bachelorsidefaget og kandidatsidefaget i musik varer hver især ¾ år, svarende til hver 45 ECTSpoint, og strækker sig hver over to semestre. Sidefagsuddannelsen i musik udgør tilsammen 90 ECTS-point. Bachelorsidefaget læses på 5.-6. semester af den studerendes bacheloruddannelse.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre uddannelser på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit).
Studienævnet kan efter ansøgning ligeledes godkende, at en del af denne uddannelses uddannelseselementer gennemføres ved et andet universitet eller en anden videregående uddannelsesinstitution i Danmark eller i udlandet (forhåndsmerit).
Studienævnets afgørelser om merit træffes på baggrund af en faglig vurdering.
Studienævnets muligheder for at tildele dispensation, herunder dispensation til yderligere prøveforsøg og særlige prøvevilkår, fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på denne hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/regler-vejledninger/
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Bachelorprojektet skal indeholde et resumé på engelsk. Hvis projektet er skrevet på engelsk, kan resumeet skrives på dansk. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Dele af uddannelsens pensum vil foreligge på engelsk, ligesom flere af uddannelsens kurser kan udbydes på engelsk, hvorfor fortrolighed med engelsk er en forudsætning for gennemførelse af uddannelsen.
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En bachelor har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
En bachelor har grundlæggende kendskab til og indsigt i sit fags metoder og videnskabelige grundlag. Disse egenskaber kvalificerer bacheloren til videreuddannelse på et relevant kandidatstudium samt til ansættelse på baggrund af uddannelsen.
Bacheloruddannelsen i musik og et sidefag er en forskningsbaseret heltidsuddannelse, som skal give studerende grundlag for udøvelse af erhvervsfunktioner og kvalificere til optagelse på en kandidatuddannelse
Det overordnede formål med bacheloruddannelsen i musik og et sidefag er, at den studerende skal erhverve sig den nødvendige viden samt de nødvendige færdigheder og kompetencer til at kunne arbejde selvstændigt inden for fagets rammer på et niveau, der lever op til internationale standarder.
Bacheloruddannelsens opbygning, moduler og valgfag giver den studerende mulighed for dels at vælge mellem to studieretninger, ’almen’ og ’populærmusik og lydproduktion’, dels at opnå individuel prægning af uddannelsen inden for de to studieretninger.
Bacheloren
Uddannelsens overordnede specifikke læringsmål er, at den studerende opnår:
Viden om:
Færdigheder
Kompetencer
Særskilt for den almene studieretning gælder desuden følgende overordnede færdighedsmæssige læringsmål:
Særskilt for studieretningen i populærmusik og lydproduktion gælder desuden følgende overordnede færdighedsmæssige læringsmål:
Mål for og indhold af tilvalgsfaget i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab
Bachelortilvalget i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab har til formål at give den studerende kvalifikationer til at iværksætte, udvikle, udføre og lede musik- og lydrelaterede projekter. Målet er at give den studerende kompetencer til at drive selvstændig virksomhed eller til at opnå ansættelse i privat eller offentligt regi indenfor lyd-/musikproduktions- og designområdet. Tilvalgsfaget giver ligeledes kompetencer til fortsatte studier på kandidatuddannelsen i Musik
Sidefagsuddannelsen i musik
Den studerende skal gennem sidefagsuddannelsen i musik opnå:
Viden om:
Færdigheder i:
Kompetencer til:
Bacheloruddannelsens i musik tilrettelæggelse:
Uddannelsens 1.-4 semester studeres inden for musik, 5. semester studeres inden for både musik og det pågældende BA-tilvalg, og 6. semester studeres inden for BA-tilvalget. Uddannelsen er modulopbygget og består inden for det centrale fag af obligatoriske basismoduler og obligatoriske studieretningsmoduler. Desuden indgår valgfrie moduler. Den studerende følger ud over de obligatoriske basismoduler de obligatoriske studieretningsmoduler på den almene studieretning eller de obligatoriske studieretningsmoduler på studieretningen i populærmusik og lydproduktion. Desuden vælger den studerende valgfrie moduler på tilsammen 10 ECTS-point. For at få den fulde specialisering skal den studerende vælge valgfag fra sin valgte studieretning.
De angivne valgfrie moduler oprettes i det omfang Studienævnet vurderer, at der er tilstrækkelig tilslutning til dem.
Studerende på den almene studieretning vælger valgfag svarende til 5 ECTS-point på 3. semester og valgfag svarende til 5 ECTS-point på 4. semester. Studerende på den almene studieretning kan ikke vælge modulet Lyd i digitale medier.
Studerende på studieretningen i populærmusik og lydproduktion vælger valgfag svarende til 5 ECTS-point på 3. semester og valgfag svarende til 5 ECTS-point på 4. semester. Studerende på studieretningen i populærmusik og lydproduktion kan ikke vælge modulet Grundlæggende indspilnings- og lydstudieteknik.
Den studerende kan søge studienævnet om tilladelse til at erstatte et eller flere valgfrie moduler fra ovenstående liste med valgfag udbudt af andre studienævn ved Aalborg Universitet eller andre universiteter. Valgfag/valgfrie moduler skal under alle omstændigheder tilsammen udgøre 10 ECTS-point. De angivne valgfrie moduler oprettes i det omfang studienævnet vurderer, at der er tilstrækkelig tilmelding til dem.
Uddannelsens 1. semester omfatter studier inden for musikhistorie, musikteori, problembaseret læring og projekt samt i arrangementsteknik, sammenspil og musikteknologi. For den almene studieretning indgår endvidere klaver, sang og korledelse og for studieretningen i populærmusik og lydproduktion indgår performancefag 1.
Uddannelsens 2. semester omfatter studier i analyse og videnskabsteori samt fortsatte studier i arrangementsteknik og sammenspil. For den almene studieretning indgår desuden kurser i musikteori, satsteknik, stemmeteori, samt fortsatte studier i klaver, sang, korsang og korledelse. For studieretningen i populærmusik og lydproduktion indgår kurser i akustik og psykoakustik, lydstudieteknik og performancefag 2.
Uddannelsens 3. semester omfatter arbejde med metode og empiri. For den almene studieretning indgår desuden videregående studier i musikhistorie, satsteknik, klaver, sang, korsang og korledelse samt to valgfag. For studieretningen i populærmusik og lydproduktion indgår desuden studier i komposition, lydproduktion, musik og lydprogrammering, samt performancefag 3 og et valgfag.
Uddannelsens 4. semester omfatter studier i kultur og teknologi. For den almene studieretning indgår desuden fortsatte studier i sang, klaver, korsang og korledelse samt et valgfag. For studieretningen i populærmusik og lydproduktion indgår desuden studier i performance og produktion samt et valgfag.
Uddannelsens 5. semester omfatter bachelorprojektet samt studieaktiviteter inden for BAtilvalget eller BA-sidefaget.
Uddannelsens 6. semester omfatter alene studieaktiviteter inden for BA-tilvalget eller BAsidefaget.
Ba-tilvalget i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab tilrettelæggelse:
Ba-tilvalget i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab er tilrettelagt, som det beskrives i uddannelsesoversigten §18
Bachelorsidefaget i Musik tilrettelæggelse:
Bachelorsidefaget består af tre moduler på tilsammen 15 ECTS-point på den studerendes 5. semester og fire moduler på tilsammen 30 ECTS-point på den studerendes 6. semester. På 5. semester kombineres bachelorsidefaget med bachelorprojektet på den studerendes centrale fag.
Bachelorsidefaget i musik er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret og overvejende projektorganiseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer inden for en nærmere fastsat tidsramme angivet i ECTS-point, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer, der er angivet og afgrænset i studieordningen.
Bachelorsidefaget består af 7 moduler i form af kurser og emnestudier. Modulerne består af hhv. et musikvidenskabeligt niveau inden for bl.a. musikteori, satsteknik og analyse, samt et færdighedsrettet niveau. Disse discipliner udgør det faglige grundlag for de videre studier på kandidatsidefaget, som primært indeholder musikhistorie, musikæstetik, digital musikteknologi samt performancefag.
Uddannelsens 5. semester etablerer grundlæggende akademiske, musikteoretiske og praktiske forudsætninger for musikstudiet i relation til musikfagets faglige mindstekrav.
Uddannelsens 6. semester udgøres af videregående moduler inden for de samme områder samt et modul i moderne indspilnings- og musikproduktionsteknologi.
GENERELLE PRØVEBESTEMMELSER
Projekter mv. kan udarbejdes i fællesskab af indtil 5 studerende. Bachelorprojekter kan udarbejdes i fællesskab af indtil 3 studerende. Ved prøver i projekter mv. gælder denne prøveform:
En projektprøve med udgangspunkt i det skriftlige arbejde, hvad enten dette er udarbejdet individuelt eller i samarbejde med andre. Projektrapporten/det skriftlige arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar. Projektrapporten udgør følgelig grundlaget for eksamination og bedømmelse, og der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige præstation. Ved en mundtlig projektprøve skal den enkelte studerende eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der foretages en individuel bedømmelse af den studerendes præstation, jf. eksamensbekendtgørelsen § 4, stk.2.
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i en af den/de studerende udarbejdet projektrapport.
Hvor der ved skriftlige arbejder er fastsat regler for arbejdets omfang, svarer en side til 2400 tegn inklusiv mellemrum. Det fastsatte sidetal omfatter kun selve den skriftlige fremstilling, idet fx titelblad, forord, indholdsfortegnelse, litteraturliste, resume og bilag ikke medtælles. Ved opgørelsen af sidetal medtælles noter, men ikke illustrationer. Sidetal anføres enten på forsiden eller i et forord.
De angivne prøvetider ved mundtlige prøver er inkl. votering og meddelelse af resultatet.
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, indgår en vurdering af den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk korrekthed og overensstemmelse med normerne for formelt, akademisk skriftsprog samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig faktor i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med få eller uvæsentlige mangler.
De studieelementer, der ligger til grund for den enkelte prøve, normeres som andele af årsværk, idet et årsværk er en fuldtidsstuderendes arbejde i et år inklusive ferie. Et årsværk er lig 60 ECTS-point.
For at bestå uddannelsen skal alle prøver være bestået med mindst karakteren 02 eller bedømmelsen "Bestået". Der udregnes et vægtet gennemsnit af karaktererne fra de prøver, som bedømmes efter 7-trinsskalaen, på baggrund af de enkelte prøvers vægt i ECTS-point. Dvs. at gennemsnittet defineres som summen af de enkelte karakterer, hver multipliceret med den tilhørende prøves ECTS-omfang, divideret med summen af ECTS-pointene for de prøver, der indgår i gennemsnittet.
Ved beregningen indgår ikke prøver, som bedømmes med bestået/ikke bestået. Gen-nemsnittet anføres på eksamensbeviset med én decimal.
Regler om forløb af bacheloruddannelsen
Inden udgangen af første studieår på bacheloruddannelsen skal den studerende, for at kunne fortsætte uddannelsen, deltage i alle prøver på første studieår. Første studieår skal være bestået senest inden udgangen af andet studieår efter studiestart, for at den studerende kan fortsætte sin bacheloruddannelse. Der kan dog i særlige tilfælde dispenseres fra ovenstående.
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Specialisering:
| ||||||
Linje: Obligatoriske studieretningsmoduler: Almen | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Musikhistorie og problembaseret læring
(BAMUS20181) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Arrangement og sammenspil 1
(BAMUS20182) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 1
(BAMUS20183) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Grundlæggende digital musikteknologi
(BAMUS20184) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Færdighed og performance 1
(BAMUS20189) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Arrangement og sammenspil 2
(BAMUS20185) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Analyse og videnskabsteori
(BAMUS201824) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 2
(BAMUS201810) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Færdighed og performance 2
(BAMUS201837) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Metode og empiri
(BAMUS20187) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Videregående satsteknik
(BAMUS201812) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig og mundtlig | Dansk |
Færdighed og performance 3
(BAMUS201813) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musikhistorisk periodestudium
(BAMUS201814) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Valgfrie basismoduler | ||||||
4. Semester
| ||||||
Musik, teknologi og kultur
(BAMUS201825) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Klaver
(BAMUS201815) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Sang
(BAMUS201816) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Korledelse
(BAMUS201826) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Valgfrie basismoduler | 5 | |||||
Valgfrie moduler: Almen | 5 | |||||
5. Semester
| ||||||
Bachelorprojekt
(BAMUS20188) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Udbydes som:
2-faglig | ||||||
Specialisering:
| ||||||
Linje: Obligatoriske studieretningsmoduler: Populærmusik og lydproduktion | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
1. Semester
| ||||||
Musikhistorie og problembaseret læring
(BAMUS20181) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Arrangement og sammenspil 1
(BAMUS20182) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 1
(BAMUS20183) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Grundlæggende digital musikteknologi
(BAMUS20184) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Performancefag 1
(BAMUS201817) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
2. Semester
| ||||||
Arrangement og sammenspil 2
(BAMUS20185) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Analyse og videnskabsteori
(BAMUS201824) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Lydstudieteknik og psykoakustik
(BAMUS201828) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Performancefag 2
(BAMUS201818) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
3. Semester
| ||||||
Metode og empiri
(BAMUS20187) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Komposition og lydproduktion
(BAMUS201819) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Performancefag 3
(BAMUS201827) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Valgfrie basismoduler | 5 | |||||
Valgfrie moduler: Populærmusik og lydproduktion | 5 | |||||
4. Semester
| ||||||
Musik, teknologi og kultur
(BAMUS201825) | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Performance og produktion
(BAMUS201820) | Kursus | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Valgfrie basismoduler | 5 | |||||
5. Semester
| ||||||
Bachelorprojekt
(BAMUS20188) | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Speciale/afgangsprojekt | Dansk |
Valgfrie basismoduler | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
3. Semester
| ||||||
Musikæstetik
(BAMUS201821) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Emnestudium A
(BAMUS201836) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
valgfrie basismoduler | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
4. Semester
| ||||||
Emnestudium B
(BAMUS201830) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Valgfrie moduler: Almen | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
4. Semester
| ||||||
Grundlæggende indspilnings- og lydstudieteknik
(BAMUS201822) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Valgfrie moduler: Populærmusik og lydproduktion | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
4. Semester
| ||||||
Lyd i digitale medier
(BAMUS201823) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Udbydes som:
| ||||||
Linje: BA-tilvalget i Musik, Lyddesign og Entreprenørskab | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
5. Semester
| ||||||
Entreprenørskab og lydbranchen
(BAMUS201831) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Musik og lydbranding
(BAMUS201832) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
6. Semester
| ||||||
Markedsanalyse og dokumentering
(BAMUS201833) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Lyd og musik i det offentlige rum
(BAMUS201834) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Musik, lyd og entreprenørskab i teori og praksis
(BAMUS201835) | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Udbydes som:
Sidefag | ||||||
Linje: Obligatoriske moduler, bachelorsidefaget i musik | ||||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve | Sprog |
5. Semester
| ||||||
Arrangement og sammenspil 1
(SIMUS20181) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Praktisk | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 1
(SIMUS20182) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Færdighed og performance 1
(SIMUS20183) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
6. Semester
| ||||||
Arrangement og sammenspil 2
(SIMUS20184) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Praktisk | Dansk |
Musikteori og grundlæggende satsteknik 2
(SIMUS20185) | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig | Dansk |
Analyse og videnskabsteori
(SIMUS20186) | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt | Dansk |
Færdighed og performance 2
(SIMUS20187) | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering | Dansk |
Bacheloruddannelsen i musik
Studieordningen er indstillet af studienævnet for musik og godkendt af dekanen. Studieordningen har virkning fra den 1. september 2018 og gælder for alle studerende, der påbegynder bachelorstudiet på denne dato eller senere.
Endvidere overføres studerende, der læser under 2016-ordningen, til denne studieordning efter 3. semester.
Det besluttes af studienævnet for musik og/eller Det Humanistiske Fakultet, hvornår der sidste gang afholdes prøver efter nærværende studieordning.
Sidefagsuddannelsen i musik
Studieordningen er indstillet af studienævnet for musik og godkendt af dekanen. Studieordningen har virkning fra den 1. september 2018 og gælder for alle studerende, der påbegynder bachelorstudiet på denne dato eller senere. Det besluttes af studienævnet for musik og/eller Det Humanistiske Fakultet, hvornår der sidste gang afholdes prøver efter nærværende studieordning.
Der er foretaget mindre redaktionelle ændringer i forbindelse med digitalisering af studieordningen.