I medfør af lov nr. 261 af 18. marts 2015 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning for bacheloruddannelserne i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab, Interaktive digitale medier og Kommunikation.
I medfør af lov nr. 261 af 18. marts 2015 om universiteter (universitetsloven) fastsættes følgende studieordning for sidefagsuddannelsen i mediefag.
Bacheloruddannelsen er tilrettelagt i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets bekendtgørelse nr. 1328 af 15. november 2016 om bachelor- og kandidatuddannelser ved universiteterne (uddannelsesbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 1062 af 30. juni 2016 om eksamen og censur ved universitetsuddannelser (eksamensbekendtgørelsen). Der henvises endvidere til bekendtgørelse nr. 110 af 30. januar 2017 (bacheloradgangsbekendtgørelsen) og bekendtgørelse nr. 114 af 3. februar 2015 (karakterbekendtgørelsen) med senere ændringer.
Uddannelsen udbydes i København og i Aalborg.
Bacheloruddannelsen hører under Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.
Bacheloruddannelsen hører under Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier
Bacheloruddannelsen i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab, Interaktive digitale medier og Kommunikation hører under censorkorps for Kommunikation og oplevelsesdesign.
Adgang til bacheloruddannelsen forudsætter en gymnasial uddannelse, omfattende de områdespecifikke adgangskrav i henhold til den til enhver tid gældende bacheloradgangsbekendtgørelse.
Dele af uddannelsens pensum vil foreligge på engelsk, ligesom flere af uddannelsens kurser kan udbydes på engelsk, hvorfor fortrolighed med engelsk er en forudsætning for gennemførelse af uddannelsen.
Adgangsbetingelserne til BA-sidefaget i mediefag er, at den studerende har gennemført de første to årsværk af en bacheloruddannelse efter uddannelsesbekendtgørelsen, jf. denne studieordnings § 2, eller en tilsvarende uddannelse efter studienævnets godkendelse.
Adgangsbetingelserne til kandidatsidefaget i mediefag er, at den studerende har gennemført en bacheloruddannelse, jf. § 2, med mediefag som sidefag.
Bacheloruddannelsen giver ret til betegnelsen Bachelor (BA) i kommunikation og digitale medier. Den engelske betegnelse er Bachelor of Arts (BA) in Communication and Digital Media.
Da BA- og KA-sidefaget ikke er selvstændige uddannelser, giver de ikke i sig selv ret til nogen betegnelse. Den samlede betegnelse for en bacheloruddannelse inden for et centralt fag og et sidefag er bachelor, mens den samlede betegnelse for en kandidatuddannelse inden for et centralt fag og et sidefag er cand.mag. Der kan dog udstedes et certifikat for sidefagene alene. Den engelske betegnelse vil da være henholdsvis BA Minor in Media Studies og MA Minor in Media Studies.
Bacheloruddannelsen er en 3-årig forskningsbaseret heltidsuddannelse. Uddannelsen er normeret til 180 ECTS.
BA- og KA-sidefagene i mediefag varer 1 ½ år, svarende til 90 ECTS-point, og strækker sig over fire semestre. BA-sidefaget læses på 5.-6. semester af den studerendes bacheloruddannelse. KA-sidefaget læses på 7.-8. semester af den studerendes kandidatuddannelse. På 5. semester kombineres BA-sidefaget med bachelorprojektet på den studerendes centrale fag, og på 8. semester kombineres BA- og KA-sidefaget ligeledes. Der henvises i øvrigt til adgangsbekendtgørelsen.
Studienævnet kan godkende, at beståede uddannelseselementer fra andre bacheloruddannelser træder i stedet for uddannelseselementer i denne uddannelse (merit). Studienævnet kan også godkende, at beståede uddannelseselementer fra en anden dansk eller udenlandsk uddannelse på samme niveau træder i stedet for uddannelseselementer efter denne studieordning. Afgørelser om merit træffes af studienævnet på baggrund af en faglig vurdering. For regler om merit se fællesbestemmelserne.
Studienævnet kan, når der foreligger usædvanlige forhold, dispensere fra de dele af studieordningens bestemmelser, der ikke er fastsat ved lov eller bekendtgørelse. Dispensation vedrørende eksamen gælder for den først kommende eksamen.
Eksamensreglerne fremgår af eksamensordningen, der er offentliggjort på studielegalitets hjemmeside: https://www.studieservice.aau.dk/Studielegalitet/
I bedømmelsen af samtlige skriftlige arbejder skal der ud over det faglige indhold, uanset hvilket sprog de er udarbejdet på, også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne. Til grund for vurderingen af den sproglige præstation lægges ortografisk og grammatisk korrekthed samt stilistisk sikkerhed. Den sproglige præstation skal altid indgå som en selvstændig dimension i den samlede vurdering. Dog kan ingen prøve samlet vurderes til bestået alene på grund af en god sproglig præstation, ligesom en prøve normalt ikke kan vurderes til ikke bestået alene på grund af en ringe sproglig præstation.
Studienævnet kan i særlige tilfælde (f.eks. ordblindhed og andet sprog end dansk som modersmål) dispensere herfor.
Bachelorprojektet skal indeholde et resumé på engelsk (eller et andet fremmedsprog: fransk, spansk eller tysk efter studienævnets godkendelse) . Hvis projektet er skrevet på engelsk, skal resumeet skrives på dansk (Studienævnet kan dispensere herfra). Resumeet skal være på mindst 1 og må højst være på 2 sider (indgår ikke i eventuelle fastsatte minimum- og maksimumsidetal pr. studerende). Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet.
Dele af uddannelsens pensum vil foreligge på engelsk, ligesom flere af uddannelsens kurser kan udbydes på engelsk, hvorfor fortrolighed med engelsk er en forudsætning for gennemførelse af uddannelsen.
Nedenstående kompetenceprofil vil fremgå af eksamensbeviset:
En bachelor har kompetencer erhvervet gennem et uddannelsesforløb, der er foregået i et forskningsmiljø.
En bachelor har grundlæggende kendskab til og indsigt i sit fags metoder og videnskabelige grundlag. Disse egenskaber kvalificerer bacheloren til videreuddannelse på et relevant kandidatstudium samt til ansættelse på baggrund af uddannelsen.
Bacheloruddannelserne i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab og Kommunikation er forskningsbaserede heltidsuddannelser, som skal give den studerende grundlag for udøvelse af erhvervsfunktioner og kvalificere til optagelse på en kandidatuddannelse.
MÅL MED BACHELORUDDANNELSEN I KOMMUNIKATION OG DIGITALE MEDIER: INFORMATIONSVIDENSKAB
Det overordnede formål med bacheloruddannelsen i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab er, at den studerende skal erhverve sig den nødvendige viden samt de nødvendige færdigheder og kompetencer til at kunne arbejde selvstændigt inden for fagets rammer på et niveau, der lever op til internationale standarder.
Viden
Den studerende skal gennem uddannelsen opnå viden om:
Færdigheder
Den studerende skal gennem uddannelsen opnå færdigheder i:
Kompetencer
Den studerende skal gennem uddannelsen opnå kompetencer til:
MÅL MED BACHELORUDDANNELSEN I KOMMUNIKATION OG DIGITALE MEDIER: KOMMUNIKATION
Det overordnede formål med bacheloruddannelsen i Kommunikation og digitale medier: Kommunikation er, at den studerende skal erhverve sig den nødvendige viden samt de nødvendige færdigheder og kompetencer til at kunne arbejde selvstændigt inden for fagets rammer på et niveau, der lever op til internationale standarder.
Viden
Den studerende skal gennem uddannelsen opnå viden om:
Færdigheder
Den studerende skal gennem uddannelsen opnå færdigheder i:
Kompetencer
Den studerende skal gennem uddannelsen opnå kompetencer til:
MÅL MED BA-TILVALGET I KOMMUNIKATION OG DIGITALE MEDIER: INFORMATIONSVIDENSKAB
Målet med BA-tilvalget, som omfatter 45 ECTS-point, er, at den studerende tilegner sig viden om centrale problemstillinger og teorier inden for informationsvidenskab og bliver fortrolig med informationsvidenskabelige fagområder som formidling af ikt, ikt og læring, menneske-maskine interaktion, praktisk system- og multimediedesign. Den studerende skal herunder demonstrere teoretisk funderet praktisk formåen inden for formidling af ikt og inden for systemdesign.
Hvad angår kurser og øvelser herudover, er tilvalget identisk med 6. semester, bacheloruddannelsen i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab.
MÅL MED BA-TILVALGET I KOMMUNIKATION OG DIGITALE MEDIER: KOMMUNIKATION
Målet med BA-tilvalget, som omfatter 45 ECTS-point, er, at den studerende tilegner sig viden om centrale problemstillinger og teorier vedrørende kommunikation, herunder specifikt interpersonel kommunikation og strategisk kommunikation. Den studerende skal i den forbindelse blive fortrolig med kommunikations- og organisationsteori, kommunikationstræning, analyse af medieprodukter, -brugere og -afsendere. Den studerende skal demonstrere teoretisk funderet praktisk formåen med hensyn til at kunne analysere og planlægge kommunikation.
BA-tilvalget udgøres af følgende tre moduler fra bacheloruddannelsen i Kommunikation og digitale medier; Informationsvidenskab, Interaktive digitale medier og Kommunikation:
Bacheloruddannelserne i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab og Kommunikation løber alle over i alt seks semestre (1.-6. semester). De første fem semestre svarende til 150 ECTS-point er fælles for de to bacheloruddannelser. På de enkelte semestre har den studerende mulighed for at tone sin uddannelse ved hjælp af valg (hhv. i form af studiefagsmoduler og valgfagsmoduler). Ved udgangen af 5. semester vælger den studerende at specialisere sin bacheloruddannelse inden for fagområdet (linien): Informationsvidenskab eller Kommunikation. På 6. semester skrives bachelorprojekt.
UDDANNELSERNES TILRETTELÆGGELSE
Uddannelserne er modulopbygget og tilrettelagt som et problembaseret studium. Et modul er et fagelement eller en gruppe af fagelementer, der har som mål at give den studerende en helhed af faglige kvalifikationer inden for en nærmere fastsat tidsramme angivet i ECTS-point, og som afsluttes med en eller flere prøver inden for bestemte eksamensterminer, der er angivet og afgrænset i studieordningen.
Obligatoriske moduler, bacheloruddannelsen i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab
Problembaseret læring (studiefagsmodul) | 1. semester | 5 ECTS-point |
Kommunikationsprodukter (projektmodul) | 1. semester | 15 ECTS-point |
Medieteknologi, kommunikation og samfund (studiefagsmodul) | 1. semester | 5 ECTS-point |
Medieproduktion (studiefagsmodul) | 1. semester | 5 ECTS-point |
Kommunikationsprocesser (projektmodul) | 2. semester | 20 ECTS-point |
Kommunikationstræning: Analyse af og feedback i forhold til her-og-nu kommunikationsprocesser (studiefagsmodul) | 2. semester | 5 ECTS-point |
Skriftlig kommunikation og retorik i praksis (studiefagsmodul) | 2. semester | 5 ECTS-point |
Design og IKT med organisation som kontekst (studiefagsmodul) | 3. semester | 5 ECTS-point |
Undersøgelses- og analysemetoder (studiefagsmodul) | 3. semester | 10 ECTS-point |
Kommunikation og strategi (projektmodul) | 3. semester | 15 ECTS-point |
Kommunikation og individ (projektmodul) | 4. semester | 15 ECTS-point |
Kommunikationsdesign 1:Læring, netværksdannelse og organisering (projektmodul) | 5. semester | 10 ECTS-point |
Kommunikationsdesign 2: Oplevelser, tid og rum (projektmodul) | 5. semester | 10 ECTS-point |
Kommunikationsdesign 3: Kultur og værdier (projektmodul) | 5. semester | 10 ECTS-point |
Bachelorprojekt: IKT I brug (projektmodul) | 6. semester | 15 ECTS-point |
Fagets videnskabsteori (studiefagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Studiefagsmoduler og valgfagsmoduler, bacheloruddannelsen i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab
Æstetik og effekt (studiefagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Logik og argumentationsteori (studiefagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Mundtlig kommunikation: retorik i praksis (valgfagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Organisationskonsultation (valgfagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Informationspraksis og informationsadfærd (valgfagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Ikt, interaktion og organisation (studiefagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Effekt og evaluering (valgfagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Avanceret webdesign og analyse (valgfagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Virksomhedsledelse (valgfagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Obligatoriske moduler, bacheloruddannelsen i Kommunikation og digitale medier: Kommunikation
Problembaseret læring (studiefagsmodul) | 1. semester | 5 ECTS-point |
Kommunikationsprodukter (projektmodul) | 1. semester | 15 ECTS-point |
Medieteknologi, kommunikation og samfund (studiefagsmodul) | 1. semester | 5 ECTS-point |
Medieproduktion (studiefagsmodul) | 1. semester | 5 ECTS-point |
Kommunikationsprocesser (projektmodul) | 2. semester | 20 ECTS-point |
Kommunikationstræning: Analyse af og feedback i forhold til her-og-nu kommunikationsprocesser (studiefagsmodul) | 2. semester | 5 ECTS-point |
Skriftlig kommunikation og retorik i praksis (studiefagsmodul) | 2. semester | 5 ECTS-point |
Design og IKT med organisation som kontekst (studiefagsmodul) | 3. semester | 5 ECTS-point |
Undersøgelses- og analysemetoder (studiefagsmodul) | 3. semester | 10 ECTS-point |
Kommunikation og strategi (projektmodul) | 3. semester | 15 ECTS-point |
Kommunikation og individ (projektmodul) | 4. semester | 15 ECTS-point |
Kommunikationsdesign 1:Læring, netværksdannelse og organisering (projektmodul) | 5. semester | 10 ECTS-point |
Kommunikationsdesign 2: Oplevelser, tid og rum (projektmodul) | 5. semester | 10 ECTS-point |
Kommunikationsdesign 3: Kultur og værdier (projektmodul) | 5. semester | 10 ECTS-point |
Bachelorprojekt: Kommunikationstilrettelæggelse og -processer (projektmodul) | 6. semester | 15 ECTS-point |
Fagets videnskabsteori (studiefagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Studiefagsmoduler og valgfagsmoduler, bacheloruddannelsen i Kommunikation
Æstetik og effekt (studiefagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Logik og argumentationsteori (studiefagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Mundtlig kommunikation: retorik i praksis (valgfagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Organisationskonsultation (valgfagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Informationspraksis og informationsadfærd (valgfagsmodul) | 4. semester | 5 ECTS-point |
Organisatorisk læring gennem kommunikation og intervention Valgmulighed 1 af 2 på 6. semester | 6. semester | 5 ECTS-point |
Kommunikationsplanlægning Valgmulighed 2 af 2 på 6. semester | 6. semester | 5 ECTS-point |
Effekt og evaluering (valgfagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Avanceret webdesign og analyse (valgfagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Virksomhedsledelse (valgfagsmodul) | 6. semester | 5 ECTS-point |
Uddannelserne bygger på en kombination af faglige, problemorienterede og tværfaglige tilgange og tilrettelægges ud fra følgende arbejds- og evalueringsformer, der kombinerer færdigheder og faglig refleksion:
Uddannelsernes 1. til 4. og 6. semester udgøres af hhv. projektenhedsmoduler, og et eller to studiefagsmoduler, der rummer en valgmulighed, hvor den studerende ved hvert studiefagsmodul har mulighed for at tone sin faglighed. Hvert studiefagsmodul tillader følgelig den studerende mulighed for at tone og specialisere sin viden om semesterets faglighed; de respektive studiefagsmoduler indløser samme kompetencemål.
På uddannelsernes 4. og 6. semester indgår valgfag. På 4. semester deltager og prøves den studerende således i kurset “Mundtlig Kommunikation: retorik i praksis”, “Organisationskonsultation” eller "Informationspraksis og informationsadfærd" (valgfagsmodul) og den studerende afslutter valgfaget med tilhørende prøver. På 6. semester deltager og prøves den studerende i enten kurset ”Effekt og evaluering”, ”Avanceret webdesign og analyse” eller ”Virksomhedsledelse”. Den studerende afslutter valgfaget på 6. semester med den tilhørende prøver (Effekt og evaluering), (Avanceret webdesign og analyse) eller (Virksomhedsledelse).
På uddannelsernes 5. semester afholdes der tre semesterkonferencer (Projektmoduler) af 10 ECTS-point. Hver semesterkonference består af et undervisnings- og vejledningsforløb, som understøtter den studerendes arbejde inden for følgende faglige områder:
Hvert projektmodul afsluttes i en semesterkonference, hvor den studerende præsenterer sit arbejde. I forlængelse heraf eksamineres den studerende.
På 6. semester Kommunikation indgår valgbare studiefag. På 6. semester Kommunikation prøves den studerende således i ”Organisatorisk læring gennem kommunikation og intervention” eller ”Kommunikationsplanlægning”, og afslutter studiefaget med tilhørende prøver.
På uddannelsernes 6. semester udarbejder den studerende under vejledning et bachelorprojekt inden for uddannelsens faglige område.
BA-TILVALGET I KOMMUNIKATION OG DIGITALE MEDIERS TILRETTELÆGGELSE
Tilvalget i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab indeholder følgende prøver:
Design og IKT med organisation som kontekst | 5. semester | 5 ECTS-point |
Kommunikationsdesign 1: Læring, netværksdannelse og organisering | 5. semester | 10 ECTS-point |
IKT i brug | 6. semester | 15 ECTS-point |
Ikt, interaktion og organisation | 6. semester | 5-ECTS-point |
Avanceret webdesign og analyse | 6. semester | 5 ECTS-point |
Fagets videnskabsteori: Informationsvidenskab | 6. semester | 5 ECTS-point |
Tilvalget i Kommunikation og digitale medier: Kommunikation indeholder følgende prøver:
Kommunikation og strategi (Communication | 5. semester | 15 ECTS-point |
Kommunikationsprocesser | 6. semester | 20 ECTS-point |
Kommunikationstræning: Analyse af og feedback i forhold til her-og-nu kommunikationsprocesser | 6. semester | 5 ECTS-point |
Skriftlig kommunikation og retorik i praksis | 6. semester | 5 ECTS-point |
Omprøve
Vedrørende omprøvemuligheder uden for de ordinære eksamensterminer henvises til den til enhver tid gældende eksamensordning på Det Humanistiske Fakultets hjemmeside.
Generelle prøvebestemmelser
Projekter, emnestudier mv. kan udarbejdes i fællesskab af indtil 6 studerende. Ved bachelorprojekter kan studienævnet fastsætte egne maksimumtal for gruppernes størrelse. Ved prøver i projekter, emnestudier mv. gælder normalt følgende:
En mundtlig prøve med udgangspunkt i det skriftlige arbejde, hvad enten dette er udarbejdet individuelt eller i samarbejde med andre. Projektrapporten/det skriftlige arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar. Projektrapporten udgør følgelig grundlaget for eksamination og bedømmelse, og der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige præstation. Ved en mundtlig gruppeprøve skal den enkelte studerende eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der foretages en individuel bedømmelse af den studerendes præstation, jf. bekendtgørelsen § 4.
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i en af den/de studerende udarbejdet projektrapport. Den studerende holder ved eksamenens start et oplæg af 5 minutters varighed om et fagligt emne i tilknytning til projektarbejdet.
Den enkelte studerende har mulighed for at få meddelt bedømmelsen i enrum. I givet fald dette ønskes meddeles dette ved eksaminationens påbegyndelse.
Hvor der ved skriftlige arbejder er fastsat regler for arbejdets omfang, svarer en side til 2400 enheder dvs. skrifttegn inkl. mellemrum. Det fastsatte sidetal omfatter kun selve den skriftlige fremstilling, idet fx titelblad, forord, indholdsfortegnelse, litteraturliste, resume og bilag ikke medtælles. Ved opgørelsen af sidetal medtælles noter, men ikke illustrationer. Sidetal og enheder anføres enten på forsiden eller i et forord.
De angivne prøvetider ved mundtlige prøver er inkl. votering og meddelelse af resultatet.
Den studerende skal inden udgangen af 2. semester deltage i de obligatoriske prøver på 1. og 2. semester for at kunne fortsætte uddannelsen. Disse prøver skal være bestået inden udgangen af 4. semester, for at den studerende kan fortsætte uddannelsen.
De studieelementer, der ligger til grund for den enkelte prøve, normeres som andele af årsværk, idet et årsværk er en fuldtidsstuderendes arbejde i et år inklusiv ferie. Et årsværk er lig med 60 ECTS-point.
For at uddannelsen kan anses som bestået skal alle prøver være bestået med mindst karakteren 02 eller bedømmelsen ’Bestået’. Der udregnes et vægtet gennemsnit af karaktererne fra de prøver, som bedømmes efter 7-trinsskalaen, på baggrund af de enkelte prøvers vægt i ECTS-point. Dvs. at gennemsnittet defineres som summen af de enkelte karakterer, hver multipliceret med den tilhørende prøves ECTS-omfang, divideret med summen af ECTS-pointene for de prøver, der indgår i gennemsnittet.
Ved beregningen indgår ikke prøver, som bedømmes med bestået/ikke bestået. Gennemsnittet anføres på eksamensbeviset med én decimal.
Nedenstående viser uddannelsesoversigt over bacheloruddannelsen med de 2 studieretninger.
Udbydes som:
1-faglig | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
1. Semester
| |||||
Problembaseret læring | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Kommunikationsprodukter | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Medieteknologi, kommunikation og samfund | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Medieproduktion | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt |
2. Semester
| |||||
Kommunikationsprocesser | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Kommunikationstræning: Analyse af og feedback i forhold til kommunikationsprocesser | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Skriftlig kommunikation og retorik i praksis | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
3. Semester
| |||||
Design og IKT med organisation som kontekst | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Undersøgelses- og analysemetoder | Kursus | 10 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Skriftlig |
Kommunikation og strategi | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt |
4. Semester
| |||||
Kommunikation og individ | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Studiefags- og valgfagsmoduler 4. semester
Vælg 15 ECTS
| Kursus | 15 | |||
5. Semester
| |||||
Kommunikationsdesign 1: Læring, netværksdannelse og organisering | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Kommunikationsdesign 2: Oplevelser, tid og rum | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Kommunikationsdesign 3: Kultur og værdier | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Udbydes som:
1-faglig | |||||
Specialisering:
Informationsvidenskab | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
Bachelorprojekt: IKT i brug | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Fagets videnskabsteori: Informationsvidenskab | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Studiefags- og valgfagsmoduler 6. semester: Informationsvidenskab
Vælg 10 ECTS
| Kursus | 10 |
Udbydes som:
1-faglig | |||||
Specialisering:
Kommunikation | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
6. Semester
Kommunikation
| |||||
Bachelorprojekt: Kommunikationstilrettelæggelse og -processer | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Fagets videnskabsteori: Kommunikation | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Studiefags- og valgfagsmoduler 6. semester: Kommunikation
Vælg 10 ECTS
| Kursus | 10 |
Studiefags- og valgfagsmoduler 4. semester Vælg 15 ECTS | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
4. Semester
Studiefagsmoduler
| |||||
Æstetik og effekt | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Logik og argumentationsteori | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
4. Semester
Valgfagsmoduler
| |||||
Mundtlig kommunikation: Retorik i praksis | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Organisationskonsultation | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Informationspraksis og informationsadfærd | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Studiefags- og valgfagsmoduler 6. semester: Informationsvidenskab Vælg 10 ECTS | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
6. Semester
Studiefagsmoduler
| |||||
IKT, interaktion og organisation | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
6. Semester
Valgfagsmoduler
| |||||
Effekt og evaluering | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Avanceret webdesign og analyse | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Virksomhedsledelse | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Studiefags- og valgfagsmoduler 6. semester: Kommunikation Vælg 10 ECTS | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
6. Semester
Valgmulighed 1 af 2 på 6. semester
| |||||
Organisatorisk læring gennem kommunikation og intervention | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
6. Semester
Valgmulighed 2 af 2 på 6. semester
| |||||
Kommunikationsplanlægning | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
6. Semester
Valgfagsmoduler
| |||||
Effekt og evaluering | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Avanceret webdesign og analyse | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Virksomhedsledelse | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Uddannelsesoversigt over obligatoriske prøver, BA-tilvalget i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab
BA-tilvalget i Kommunikation og digitale medier: Informationsvidenskab | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
5. Semester
| |||||
Design og IKT med organisation som kontekst | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Kommunikationsdesign 1: Læring, netværksdannelse og organisering | Projekt | 10 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt |
6. Semester
| |||||
Bachelorprojekt: IKT i brug | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
IKT, interaktion og organisation | Kursus | 5 | 7-trins-skala | Intern prøve | Skriftlig |
Avanceret webdesign og analyse | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Fagets videnskabsteori: Informationsvidenskab | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Uddannelsesoversigt over obligatoriske prøver, BA-tilvalget i Kommunikation og digitale medier: Kommunikation
BA-tilvalget i Kommunikation og digitale medier: kommunikation | |||||
Modulnavn | Type | ECTS | Bedømmelse | Censur | Prøve |
5. Semester
| |||||
Kommunikation og strategi | Projekt | 15 | 7-trins-skala | Intern prøve | Mundtlig pba. projekt |
6. Semester
| |||||
Kommunikationsprocesser | Projekt | 20 | 7-trins-skala | Ekstern prøve | Mundtlig pba. projekt |
Kommunikationstræning: Analyse af og feedback i forhold til kommunikationsprocesser | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Aktiv deltagelse/løbende evaluering |
Skriftlig kommunikation og retorik i praksis | Kursus | 5 | Bestået/ikke bestået | Intern prøve | Skriftlig |
Studieordningen er indstillet af Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier og godkendt af dekanen. Studieordningen har virkning fra den 1. september 2018 og gælder for alle studerende, som er indskrevet på bacheloruddannelsen på dette tidspunkt. Det besluttes af Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier og/eller Det Humanistiske Fakultetskontor, AAU, hvornår der sidste gang afholdes prøver efter nærværende studieordning.
Sidefaget i mediefag
Studieordningen er indstillet af Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier og godkendt af dekanen. Studieordningen har virkning fra den 1. september 2018 og gælder for alle studerende, der påbegynder kandidatstudiet på denne dato eller senere. Stk. 2 Studerende, der har påbegyndt kandidatstudiet inden den 1. september 2018 forbliver på ældre studieordninger. Det besluttes af Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier og/eller Det Humanistiske Fakultetskontor, AAU, hvornår der sidste gang afholdes prøver efter nærværende studieordning.
Der er foretaget mindre redaktionelle ændringer i forbindelse med digitalisering af studieordningen.